در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی؛

سردار کارگر: نقش کلیدی آموزش و پرورش در تبیین فرهنگ دفاع مقدس/ باور «ما می‌توانیم» در دوران دفاع مقدس شکل گرفت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در ترویج و تبیین فرهنگ ناب دفاع مقدس نقش کلیدی دارد، گفت: درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها تا پایان امسال اجباری خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ - 09August 2023

اجباری شدن درس «آشنایی با دفاع مقدس»/ همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی حضور پیدا کرد و با تأکید بر اینکه دفاع مقدس کلید وحدت و عزت در کشور است که موجب سربلندی ایران اسلامی در دنیا شد، اظهار داشت: دفاع مقدس دنباله انقلاب اسلامی و اگر دفاع مقدس نبود امروز خبری از عزت، امنیت، استقلال و آزادی نبود.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی حتی قدرت ساخت سیم‌خاردار را نداشتیم که از خارج وارد می‌کردیم، افزود: اما امام خمینی (ره) به‌عنوان فرمانده کل قوا به‌گونه‌ای این جنگ تحمیلی رهبری کردند که در نهایت به پیروزی‌های زیادی دست پیدا کردیم. 

شکل‌گیری باور «ما می‌توانیم» در دوران دفاع مقدس

سردار کارگر دفاع مقدس را کلید وحدت در کشور دانست و افزود: قبل از انقلاب اسلامی هر وقت دشمن به مملکت ما تعرض کرد، متاسفانه قسمتی از خاک کشور را از دست دادیم؛ اما در هشت سال دفاع مقدس این اتفاق نیفتاد که موجب افتخار ملی است. چهره شهرها و روستاهای کشور به لحاظ پیشرفت و توسعه قابل مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی نیست که همه اینها نشانگر باور «ما می‌توانیم» است. 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس و دستاوردهای آن و انتقال این دستاوردها به نسل آینده، بیان داشت: در خصوص دفاع مقدس طی پنج سال اخیر به اندازه ۲۰ سال کارهای زیادی انجام شده اما هنوز به اندازه ۵۰ سال کار مانده است که باید همه دست به دست هم دهیم و کار را پیش ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هویت، استقلال و عزت کشور ما مدیون دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۳ در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۷۵۰ عنوان کتاب چاپ شده است؛ در حالی که از سال ۱۳۹۳ تاکنون بیش از هفت هزار عنوان توسط این بنیاد به چاپ رسیده است.

افتتاح ‌۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور

سردار کارگر بیان داشت: قبل از سال ۱۳۹۶ در مجموع ۴ و بعد از سال ۱۳۹۶ نیز ۲۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور ساخته و به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز ۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان‌های لرستان، گیلان، زنجان، گلستان و قزوین با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی هم تا سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهند شد، بیان کرد: موزه بین‌المللی صحرای طبس (محل شکست حمله نظامی آمریکا به ایران) فرصت خوبی برای استفاده گردشگران خارجی است؛ لذا باید تکمیل آن با اعتبارات لحاظ شده به سرانجام برسد.

نقش کلیدی آموزش و پرورش در ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید به قشر جوان و نوجوان توجه ویژه شود، لذا دفاع مقدس باید از آموزش و پرورش، کودکستان و مدارس شروع شود، گفت: درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها تا پایان امسال اجباری خواهد شد و این موضوع در جلسه معین شورای عالی انقلاب فرهنگی تا تحقق آن دنبال می‌شود.

سردار کارگر دانشنامه دفاع مقدس را هویت هر استان در دفاع مقدس دانست و افزود: از آنجایی که این دانشنامه نقش استان‌ها را در دفاع مقدس مطرح می‌کند، بسیار مهم است؛ لذا از استاندار خواستارم عنایت خاصی به این موضوع داشته باشد و توان مضاعفی روی این بخش گذاشته شود تا روند انجام کار تسریع شود.

تجلیل از یک میلیون همسر رزمنده دفاع مقدس

وی با اشاره به تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، نقش همسران رزمندگان را در دوران دفاع مقدس قابل تقدیر دانست و بیان داشت: مراسم تجلیل از یک میلیون همسر رزمنده دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار