یادداشت/ حجت‌الاسلام سلیمانی

صحیفه سجادیه سلاح جهاد تبیین است

آنچه می‌تواند به بهترین وجه در قالب یک سلاح مؤثّر عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی در زمینه‌های مختلف است که صحیفه سجادیه که از آن به‌عنوان زبور آل محمد (ص) نام می‌برند در تحقق این مهم نقش مؤثری دارد.
کد خبر: ۶۰۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ - 31July 2023

صحیفه سجادیه سلاح جهاد تبیین استگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ حجت‌الاسلام «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع)؛ جهاد تبیین از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. جهاد تبیین الزاماتی دارد. بهره‌گیری از منابع غنی، منطقی و مستدل از الزامات جهاد تبیین است.

یکی از منابع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی صحیفه سجادیه است. آنچه می‌تواند به بهترین وجه در قالب یک سلاح مؤثّر عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی در زمینه‌های مختلف است.

در مسائل معرفتی و معارفی و همچنین سبک زندگی اسلامی، ناگفته‌های زیاد وجود دارد؛ موضوعاتی که برای دنیا جذّاب و شیرین است. محیط زیست و خانواده از موضوعاتی است که در سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه معارف اسلامی‌ را از درون متون اسلامی تخلیص و تجرید کرد و در اختیار همگان قرار داد.

آیین حکمرانی اسلامی؛ یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی است که می‌توان این را مطرح و تبیین کرد. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است و شبیه سلطنت، ریاست‌جمهوری‌های متداول در دنیا، فرماندهی‌ها و رؤسای کودتاگر نیست؛ بلکه به‌عنوان عاملی خاصّ متّکی به مبانی معنوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار