روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهامت حضرت ام‌البنین (س)+ فیلم

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سخنانی که سال ۱۳۵۲ و درمسجد کرامت ایراد شد، به بیان شهامت و شجاعت مادر حضرت عباس (ع) پرداختند.
کد خبر: ۶۰۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 30July 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سخنانی که مورخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۲ در مسجد کرامت مشهد ایراد شد، به بیان شهامت و شجاعت مادر حضرت عباس (ع) پرداختند.

متن سخنان ایشان به شرح زیر است:

«معروف است که مادر اباالفضل یعنی امّ‌البنین -مادرِ پسران؛ چهار برادرند، اباالفضل است و سه برادر کوچک‌تر از خودش- بعد از آنکه چهار پسر را یکجا از دست داد -قربان شهامت این زن! قربان بزرگواری این زن.

دست بچّه‌ی کوچک اباالفضل را که عبیدالله بن العبّاس است میگرفت و می‌آورد در قبرستان بقیع - حالا قبرستان بقیع کجا، کربلا کجا؛ بچّه‌هایش در کربلا افتادند و دفن شدند، امّا او دنبال یک شعار تبلیغاتی است، کاری ندارد که کجا افتادند - چهار صورت قبر درست می‌کرد، می‌نشست بالای سر اینها، بعد بنا میکرد حرف زدن؛ ببینید شعر‌هایی که می‌خواند چه بود: می‌گفت‌ای کسی که دیدی عبّاس مرا، اباالفضل مرا که در روز عاشورا در مقابل لشکریان دشمن و انبوه دشمنان شمشیر در دست داشت و حمله میکرد، یک خبری من شنیده‌ام، نمیدانم که آیا این خبر راست است یا نه - مادر دارد می‌گوید - نمی‌دانم این خبر درست است یا درست نیست.

شب تاسوعای سال ۱۳۹۴ هـ. ق
۱۳۵۲/۱۱/۱۲
مسجد کرامت مشهد»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار