دیپلماسی عزتمندانه و فعال-۷/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: بریکس علاقه خود برای پیوستن ایران را نشان داده است/ ایده پول واحد بین‌المللی جدید، آمریکا را خلع سلاح می‌کند

گلرو گفت: یکی از ایده‌های کشورهای باشگاه تحریمی آمریکا، بهره‌گیری از ظرفیت پول ملی برای تبادلات است تا قدرت اعمال فشار آمریکا را از بین ببرند.
کد خبر: ۶۰۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۶ - 28July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: بریکس علاقه خود برای پیوستن ایران را نشان داده است/ ایده پول واحد بین‌المللی جدید آمریکا را خلع سلاح می‌کند«عباس گلرو» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به زمزمه‌های عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران به پیمان همکاری‌های «بریکس» اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت پیوستن به نهادها و پیمان‌های چند جانبه بین‌المللی در حوزه‌های اقتصادی است.

گلرو ادامه داد: قطعی شدن عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای اقدام بسیار مناسبی بود که توسط دولت انجام شد، البته یکسری الزامات نیاز داشت که این الزامات هم فراهم شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه اعضای پیمان بریکس چند مرتبه از جمهوری اسلامی ایران در سطح رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر امور خارجه برای حضور در اجلاس اعم از حضوری و غیر حضوری بریکس دعوت به عمل آوردند، حاکی از تمایل کشورهای عضو بریکس برای عضویت ایران در این پیمان بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، موقعیت ژئوپلتیک و قرار گرفتن در مسیر کریدور مواصلاتی شرق به غرب علل اصلی تمایل کشورهای بریکس برای عضویت ایران است، گفت: ما هم تلاش‌هایی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم به این مجموعه بپیوندیم.

گلرو درخصوص طرح بریکس برای ایجاد یک پول واحد بین‌المللی با هدف کنار گذاشتن دلار، خاطرنشان کرد: یکی از ایده‌های کشورهای باشگاه تحریمی آمریکا، بهره‌گیری از ظرفیت پول ملی برای تبادلات است تا قدرت اعمال فشار آمریکا را از بین ببرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این مهم رقم بخورد و سیستم بانکی جدیدی تعریف شود، گره بسیاری از مصیبت‌های اقتصادی که توسط آمریکا ایجاد شده است باز می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار