مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی خبر داد؛

جلوگیری از ۳۰ مورد سقط جنین طی یک سال گذشته در استان مرکزی

محمد دوست گفت: در طول یک سال گذشته با کمک گروه های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم از انجام بیش از ۳۰ مورد سقط جنین جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۶۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ - 24July 2023
جلوگیری از ۳۰ مورد سقط جنین طی یک سال گذشته در استان مرکزیبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «سعید محمد دوست» مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه مرکز مردمی نفس استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مرکز مردمی نفس با رویکرد نجات فرزندان سقط در استان مرکزی آغاز به کار کرد و مهمترین اولویت این مرکز استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: مرکز مردمی نفس در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ‌سازی فعالیت می‌کند و در طول یک سال گذشته با کمک گروه‌های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم بیش از ۳۰ مورد انصراف از سقط‌جنین فرزندان در استان داشته باشیم.
 
محمددوست اضافه کرد: متأسفانه ۹۵ درصد سقط‌جنین‌ها مربوط به سقط‌جنین غیرقانونی و به‌صورت زیرزمینی و توسط والدین که تنها پناهگاه فرزندان هستند و با مباشرت و معاونت مداخله گران تخصصی و غیرتخصصی صورت می‌گیرد که می‌تواند خطرات زیادی را برای مادران باردار در پی داشته باشد و تنها ۵ درصد سقط‌جنین‌ها خودبه‌خودی و یا قانونی و با مجوز درمانی و پزشکی قانونی انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اهداف راه اندازی مرکز مردمی نفس بیان کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز نفس در وهله اول کار گسترده فرهنگی در جهت مقابله با سقط‌جنین و در وهله بعدی کار تخصصی در حوزه شناسایی مادرانی است که متقاضی سقط فرزند سالم خود هستند و درنهایت مداخله و جلوگیری از سقط این کودکان و فراهم نمودن حمایت‌های لازم از مادران منصرف شده از سقط و خانواده‌های ایشان است.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: انتظار است کارشناسان مامایی و پزشکان و همه دستگاه‌ها و خصوصاً مراکز مردمی با مرکز نفس همکاری کنند تا از سقط غیرقانونی پیشگیری شود.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها