مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

قرائت دعای عرفه در ۲۹ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «بخشی‌پور» با اشاره به اینکه دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است، گفت: دعای عرفه در ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه استان با حضور عاشقان اهل بیت(علیهم‌السلام) قرائت می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 28June 2023

سبحجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: روز عرفه، روز معرفت است و براساس روایات و احادیث در این روز به ویژه در دوران غیبت امام زمان(عج) باید به دنبال شناخت حق و حقیقت باشیم.

وی با بیان اینکه روز عرفه روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی بوده و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می‌شود، تصریح کرد: دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است، تصریح کرد: دعای عرفه در ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه استان با حضور عاشقان اهل بیت(علیهم‌السلام) قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با تأکید بر اینکه مضامین عارفانه و مهمی در دعای عرفه وجود دارد که انسان به فهم عمیق آن به مقام‌های بالای بندگی، دست می‌یابد، افزود: شناخت درست نهم ‌ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت کنیم.

وی هدف از برگزاری این مراسم در امامزادگان را آشنایی هرچه بیشتر مردم با این مکان‌های زیارتی و فعالیت‌های انجام شده در این اماکن عنوان و ادامه داد: تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری دهه ولایت از روز عرفه تا روز عید غدیر، بیان داشت: اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی برنامه‌های متنوع و فرهنگی برگزار و ویژه برنامه‌های دهه ولایت با حضور مبلغان بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور برگزاری جشن ولایت در تمامی امامزادگان استان را از جمله برنامه‌های شاخص دهه ولایت برشمرد و افزود: در امامزادگن شاخص نیز مراسم باشکوهی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار می‌شود.

وی برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی در بقاع متبرکه و اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد و تصریح کرد: معرفی شخصیت امام علی(ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی به نسل جوان از وظایفی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها