مدیرعامل بنیاد بین‌لمللی غدیر به دفاع‌پرس خبر داد؛

۸۰ کشور دنیا میزبان برنامه‌های عید غدیر/ در ترکیه و لبنان برنامه ویژه برگزار خواهد شد

ظریف‌منش از میزبانی ۸۰ کشور دنیا از برنامه‌های عید غدیر خبر داد و گفت: در ۲۵ کشور برنامه‌هایی نظیر همایش علمی و معرفتی برگزار خواهد شد و کشورهای ترکیه و لبنان نیز برنامه ویژه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ - 24June 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» دبیرکل بنیاد بین‌لمللی غدیر و حسین ظریف‌منش مدیرعامل این بنیاد با موضوع «اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر» برگزار شد.

ظریف‌منش با اشاره به شعار محوری برنامه‌های امسال گفت: «شعار محوری امسال هرخانه یک جشن، هر خانه یک پرچم و هر خانه یک اطعام است». اینگونه همه با حداقل توان می‌توانند در بزرگداشت غدیر مشارکت کنند، باید مردم در هر کوچه یک موکب بزنند تا در همه جا شاهد جشن و سرور باشیم.

مدیرعامل بنیاد غدیر به تشریح نقش این نهاد در برنامه‌های بزرگداشت غدیر پرداخت و با تاکید براینکه ما نقش تسهیل‌گر خواهیم داشت و مردم محور برنامه‌ها می‌باشند، ادامه داد: بنیاد نقش ایده‌پرداز و هماهنگ‌کننده را دارد و با نهادهای مختلف همکاری می‌کند، در این راستا آستان امام رضا(ع)، آستان حضرت معصومه(س)، آستان شاه چراغ، مسجد جمکران، آستان حضرت عبدالعظیم (عع) و همه بقاع متبرکه در طول این دهه جشن‌ها و مسابقات و پذیرایی دارند، همچنین ما برای اقشار مختلف برنامه داریم که در ادامه عناوین برخی از برنامه‌ها را بیان می‌کنم.

وی از برگزاری روز بزرگداشت علامه امینی خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ تیرماه بزرگداشت علامه امینی و رونمایی از ۲۰ جلد خلاصه الغدیر در تهران برگزار خواهد شد.

ظریف‌منش به تشریح برنامه‌های ایام غدیر پرداخت و با بیان اینکه برنامه‌های دهه امامت و ولایت از روز سعید قربان و غدیر و تا میاد امام موسی کاظم (ع) و تا مباهله ادامه خواهد داشت، به تشریح این فعالیت‌ها در سراسر کشور پرداخت و افزود: برگزاری میهمانی‌هایی در ۲۰۰ شهر کشور، جشن تهران از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی، پنجمین کاروان شادی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران، مهمانی ۱۸ کیلومتری در کرمانشاه، مهمانی در کنار خلیج فارس با ۱۱۰ موکب، اهتزاز بزرگترین پرچم امام علی(ع) در کرمانشاه، دوره‌های آموزشی متعدد و پاسخ به شبهات، طرح اطعام غدیر امسال با پیش‌بینی توزیع ۳۰ میلیون غذا، همایش حکمرانی مطلوب از منظر امام علی(ع) در آذربایجان شرقی، همایش ملی حکمرانی بعد از دهه امامت و ولایت در دانشگاه دفاع ملی، همایش عروة‌الوثقی به میزبانی گلستان، جشنواره ملی هنرهای تجسمی غدیر، مسابقه سراسری «امام علی(ع) معیار زندگی» در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فعالیت برای آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد، برگزاری مراسم خطبه خوانی غدیر در همه شهرها، اهدای بسته‌های معیشتی با کمک نهادهای حمایتی به محرومان، هشتمین همایش منطقه‌ای ولایت‌محور وحدت امت اسلام با حضور شیعه و سنی در میناب، همایش بانوان فاطمی،۱۶ همایش تبیینی، ترویجی غدیر در کشورهای مسلمان،  و انتشار فراخوان سیزدهمین همایش ملی سیره علوی از جمله‌ی برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد. 

مدیرعامل بنیاد غدیر درخصوص برنامه‌های بین‌المللی عید غدیر به خبرنگار ما گفت: هماهنگی‌های لازم با ۸۰ کشور صورت گرفته است تا برنامه‌های مختلفی را در ایام عید غدیر برگزار کنند که در ۲۵ کشور برنامه‌هایی نظیر همایش علمی و معرفتی برگزار خواهد شد. در عراق و سوریه نیز برنامه مفصل اطعام غدیر صورت می‌گیرد. در یمن و لبنان جشن‌های بزرگی مردمی برپا خواهد شد. همچنین در کشورهای ترکیه و هلند برنامه‌های بزرگی را خواهیم داشت و در آفریقا نیز برنامه‌های بزرگ پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار