نماینده مجلس شورای اسلامی:

بابت حذف جهاد سازندگی باید توبه تاریخی کنیم

ایزدخواه در مراسم چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: احیای تمدن اسلامی از مسیر جهاد ممکن است و برای حذف آن باید توبه تاریخی کنیم؛ معاون اسبق وزارت جهاد کشاورزی هم خاطرنشان کرد که جهاد سازندگی به واقع در تراز انقلاب بود که قدر آن را ندانستیم، اما ان‌شاءالله با احیای آن حتما بهره‌وری و بازدهی در کشور افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۹۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 17June 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روح الله ایزدخواه» نماینده مجلس در همایش «عهد جهاد» به مناسبت ۲۷ خرداد سالروز صدور فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی اظهار داشت: جریان جهاد با تمام افت و خیز‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد و زنده است؛ چرا که در ابتدای دولت سیزدهم وقتی صحبت از تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی شد بسیاری از جوانان دیدگاه خود را نسبت به این موضوع مطرح کردند که از نگاه جامعه نسبت به اصالت جهاد حکایت دارد.

کمر جهاد را خم کردند

وی با بیان اینکه کمر جهاد را در مقطعی خم کردند یادآور شد: احیای تمدن اسلامی، جز از مسیر جهاد ممکن نیست؛ زیرا بروکراسی واپس‌گرای مساله حل نکن عاجز از آن است که انقلاب را به پیش ببرد.

ایزدخواه تاکید کرد: نیرو‌های سازمان‌یافته منجر به عقب‌گرد شدند، اما جهاد سازندگی به عنوان معجزه انقلاب اسلامی تمام شدنی نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای از دست دادن جهاد سازندگی باید توبه تاریخی کنیم، افزود: حاکمیت از مسیر جهاد سازندگی دچار غفلت تاریخی شد و متاسفانه به همان نسبت در بین مردم و جوانان، این رخوت وجود دارد.

بروکراسی از حل مسائل ناتوان است

ایزدخواه، بروکراسی را ناتوان در حل مسائل کشور دانست و گفت: انباشت قانون و سازمان‌ها راه به جایی نمی‌برد. به اسم تخصص و سازمان یافتگی، جهاد را به دروغ متهم به عدم تعهد کردند. امروز از فرمان تا میدان چند سال فاصله است که این گره باید باز شود.

بابت حذف جهاد سازندگی باید توبه تاریخی کنیم

جهاد یعنی خلوص نیت و تلاش بی‌وقفه

در ادامه این همایش، محمدرضا نوتاش ـ معاون اسبق حقوقی و امور مجلس جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: در هر سطرح از پیام امام (ره) یک یا دو بار کلمه‌ی ملت آمده و فرمودند ما در مشکلات باید متوسل به ملت شویم؛ بنابراین جهاد سازندگی با ملت تشکیل شد و امام خمینی (ره) آن را هدایت کردند.

وی با اشاره به اقدامات جهاد سازندگی در ابتدای تشکیل در زمینه توسعه روستایی گفت: به مرور در هر جایی از کشور که نیاز به کمک وجود داشت، جهاد ورود کرد. خلوص نیت، تلاش بی‌وقفه و بدون پاداش، پایبندی به اسلام، روحیه شهادت‌طلبی، تواضع، دلسوزی و انگیزه، اصل مشورت، اخوت و برابری بین اعضا، خودباوری و اعتماد به نفس و جوان‌گرایی، اعتماد به دانشجویان از مشخصه‌های جهاد سازندگی است.

نوتاش تاکید کرد: جهادگران برای هر کاری راه حل پیدا می‌کردند و مشتاقانه به حل مساله می‌پرداختند. اینطور نبود که کسی پشت میز بنشیند؛ بلکه هرجا کار زمین می‌ماند همه کمک می‌کردند. کار‌ها هم حتما بهره‌ور بود و بازدهی داشت؛ یعنی هم کیفیت و هم کمیت را در بر می‌گرفت.

معاون اسبق جهاد سازندگی گفت: امروز عبارت در تراز انقلاب مطرح می‌شود. جهاد سازندگی به واقع در تراز انقلاب بود که قدر آن را ندانستیم. جهاد بودجه نداشت. یک سری وسایل مستهلک به ما دادند و از حداقل امکانات بیشترین بهره‌برداری را داشتیم. طرح هادی، عمران روستایی، مدرسه سازی و درمانگاه از اقدامات آن دوران است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار