معاون حقوقی ارتش:

همایش سراسری روز رسته حقوق در ارتش برگزار می‌شود

امیر «یعقوبی» با اشاره به همایش سراسری روز رسته حقوق در ارتش گفت: این همایش علمی با شعار «نقش مهم ارتقای دانش حقوقی در امر پیشگیری از جرائم و تخلفات» با حضور کارشناسان و دست‌اندرکاران ارشد رسته‌های حقوقی و قضایی ارتش برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 03June 2023

برگزاری همایش سراسری روز رسته حقوق با شعار پیشگیری از جرائم و تخلفات در ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ دوم «مسلم یعقوبی» معاون حقوقی، قوانین و امور مجلس ارتش با اعلام خبر برگزاری همایش سراسری روز رسته حقوق در ارتش، اظهار داشت: در راستای اهمیت دادن به مسائل حوزه حقوقی و قوانین و مقررات و تلاش در جهت ارتقای توانمندی‌ها و دانش تخصصی کارشناسان و دست‌اندرکاران رسته‌های حقوقی و قضایی ارتش و نیز افزایش دانسته‌ها و ضرورت‌های حقوقی آحاد فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده‌های آنان، پنجمین همایش سراسری روز رسته حقوق به میزبانی دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم یعقوبی ادامه داد: این همایش یک‌روزه که بنا به سنت هرساله اول تیرماه برگزار می‌شود، امسال نیز همزمان با آغاز هفته گرامیداشت قوه قضائیه در اوایل تیرماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش، ستاد کل و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی، قوانین و امور مجلس ارتش افزود: این گردهمایی سالیانه با هدف هم‌افزایی و ارتقای دانش حقوقی مسئولان و کارشناسان این حوزه، نشان دادن عزم و اراده ارتش در کاهش جرائم و تخلفات در نیروها، سازمان‌ها و یگان‌های تابعه و ساری و جاری شدن اجرای صحیح، دقیق و شفاف قوانین و مقررات در سطح ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ مشاوره حقوقی و قانون‌گرایی در بین کارکنان و خانواده‌های آنان بیش از ۴۷ دفتر مشاوره حقوقی در کوی‌های سازمانی و مجتمع‌های مسکونی ارتش در سراسر کشور راه‌اندازی و در حال فعالیت به‌صورت کاملاً رایگان هستند که این تنها بخشی از توانمندی کارشناسان حقوقی ما در امور مشارکت اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

معاون حقوقی ارتش تأکید کرد: بدون تردید اجرای قوانین و مقررات نیاز به دانش و آگاهی جامعی دارد و در واقع امروز فعالیت حقوقی یک امر کاملاً تخصصی محسوب می‌شود؛ لذا باید بستر‌های لازم جهت بهره‌گیری مستمر از کارشناسان حقوقی وجود داشته باشد تا در راستای ارتقای توان نیرو‌ها به بهترین نحو از توانمندی‌های آنان استفاده شود.

امیر یعقوبی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همایش «روز رسته حقوق در ارتش» بتواند در راستای تحقق اهداف سازمانی مفید واقع شود و اینکه «ارتش به‌عنوان یک سازمان سالم و پاک‌دست در بین آحاد مردم و مسئولان شناخته شده است» به نوعی نهادینه شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار