استاندار خراسان جنوبی:

اماکن دولتی به نام شهدا مزین شود/ چاپ کتاب وصایای شهدای خراسان جنوبی ظرف ۲ سال

«قناعت» با تأکید بر نامگذاری ساختمان‌ها و اماکن دولتی به نام شهدا، گفت: لیست پیشنهادی از سوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به استانداری ارائه و در اختیار کمیته نامگذاری معابر قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 28May 2023

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسن جنوبی خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی با حضور حجت‌الاسلام «یوسف‌علی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: تا زمان تأمین اعتبار لازم چاپ دیجتال کتاب وصایای شهدا در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: انتظار می‌رود ظرف دو سال بحث چاپ کتاب وصایای شهدا به انجام برسد و تا سال 1403 بتوان این اقدام مهم فرهنگی را به نتیجه رساند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نامگذاری ساختمان‌ها و اماکن دولتی به نام شهدا، عنوان کرد: لیست پیشنهادی از سوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به استانداری ارائه و در اختیار کمیته نامگذاری معابر  قرار گیرد.

قناعت ادامه داد: نامه‌ای باید برای شهرداران تهیه شود تا کمیته‌های نامگذاری با حضور نماینده‌ای از بنیاد شهید و دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار و نامگذاری‌ها براساس لیست پیشنهادی از نام شهدا در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید جهت ساخت مجموعه فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند نقشه مهندسی طراحی شده و در بازه سه ساله بودجه لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شود، گفت: برای بازسازی معراج شهدا به منظور بهره‌برداری پارک موزه دفاع مقدس هم استانداری با تخصیص 300 میلیون تومان همکاری می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص مشکل مسکن جامعه ایثارگران، خاطرنشان کرد: در بحث تأمین زمین مشکلی وجود ندارد ولی موضوع ساخت و ساز باید به نحوی مدیریت شود که کمترین فشار بر این قشر وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار