یاران خراسانی (۷۹)؛

متولد مجنون

هرچند «حسین مستغنی»، زاده فریمان بود اما حیات معنوی‌اش، با تولدش در عملیات بدر جاودانه گردید و در قطعه شهدای بهشت امام صادق فریمان قطعه ۱ ردیف ۱ شماره ۲۴، در کنار دیگر ستاره‌ها به آرامش ابدی رسید.
کد خبر: ۵۹۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ - 28May 2023

متولد مجنونگروه استان‌های دفاع‌پرس- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ پدرش خادم مسجدی در فریمان بود. کشاورزی هم می‌کرد تا بچه‌هایش را با لقمه حلال بزرگ کند. هفتمین فرزند خانواده بود که زاده شد و نامش را حسین گذاشتند.

از کودکی پا به پای پدرش در مسجد قدم برداشت و در محافل و مجالس مذهبی حضور داشت و با مسائل دینی آشنا شد. او زمانی که  در دبیرستان تحصیل می‌کرد با مسائل  سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار آیت‌الله خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی آشنا شد.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خیل بسیجیان و سربازان امام خمینی (ره) پیوست و با حضور در مراسمات بسیج و مانورهایی که انجام می‌شد احساس مسئولیت می‌کرد و سرانجام عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد تا به وظیفه‌اش، خدمت به اسلام و انقلاب بهتر عمل نماید.

او سال ۱۳۶۲ عازم مناطق جنگی کردستان شد و به‌عنوان رزمنده در تیپ ویژه شهدا مشغول به خدمت گردید و با لیاقتی که در عملیات‌ها از خودش نشان داد پس از چندی به‌عنوان جانشین گردان ذوالفقار این تیپ در مبارزه با اشرار کومه‌له و دموکرات حضور چشمگیری داشت.

عملیات بدر موسم تولد ستاره‌ای در آسمان هورالعظیم و جزایر مجنون و جمع آسمانیان بود. دشمن در جزایر آتشی به پا کرده بود و قیامتی تا ستاره بدر همچون ققنوسی در آتش، با اصابت ترکشی به  سرش متولد شود و در آسمان عشق و ایثار بدرخشد. تا اخلاق، منش، اطاعت‌پذیری، خنده‌رویی، شجاعت، بردباری و توصیه‌اش به برگزاری نماز اول وقت برای ما به یادگار بماند.

آری! حسین مستغنی فریمانی ستاره شد تا در آسمان نظاره‌گر ستاره‌هایی باشد که پس از او متولد خواهند شد. او ستاره‌ای شد تا در آسمان جهاد و شهادت راهنمای انسان‌های آزاده در نبرد حق و باطل باشد.

هرچند حسین مستغنی، زاده فریمان بود اما حیات معنوی‌اش، با تولدش در عملیات بدر جاودانه گردید و در قطعه شهدای بهشت امام صادق فریمان قطعه ۱ ردیف ۱ شماره ۲۴، در کنار دیگر ستاره‌ها به آرامش ابدی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار