آینده خواندنی است/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نخبگان وارد همکاری در تالیف ادبیات پایداری می‌شوند

مدیر داخلی مجمع ناشران دفاع مقدس از برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی در طول سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: همفکری با نخبگان و صاحب نظران این عرصه به توسعه کیفی وکمی آثار دفاع مقدس کمک کند.
کد خبر: ۵۹۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۵ - 22May 2023

«حسین مطیعی» مدیر داخلی مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی این مجمع در طول نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و با بیان اینکه بخش عمده این نشست‌ها به چگونگی «خاطره نویسی» و «خاطره نگاری» و همچنین «تاریخ نگاری مستند» اختصاص داشت، اظهارد اشت: برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده مجمع ناشران دفاع مقدس در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با استقبال عمومی خوبی بروبرو شد.

وی به‌عضویت بیش از ۸۰ ناشر در مجمع ناشران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ ناشر در حوزه دفاع مقدس در مجمع ناشران دفاع مقدس عضو هستند لذا برنامه‌های متنوعی را برای آن‌ها تدارک دیدیم که عمده تلاش ما در این نمایشگاه متوجه ایده‌پردازی برای این ناشران در راستای ارتقاع سطح کمی و کیفی آثار بود.

مدیر داخلی مجمع ناشران دفاع مقدس تصریح کرد: رمان‌نویسی در حوزه ادبیات پایداری و خاطرات داستانی با استقبال خوبی از سوی جوانان مواجه‌اند. با توجه به اینکه این گروه سنی جنگ را در زمان حیات خود احساس نکرده‌اند؛ استقبال از این آثار قابل توجه است. امید است نویسندگان و افراد صاحب قلم در زمینه نگارش این رمان‌ها یا زندگینامه‌های داستانی با مجوریت موضوع ادبیات دفاع مقدس جدیتر وارد شوند.

مطیعی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه مجمع ناشران دفاع مقدس آن است که در حد توان خود باعث بیشتر دیده شدن آثار تالیفی و ترجمه‌ای ادبیات پایداری شود. همچنین ما تلاش کرده‌ایم با همکاری بخش خصوصی و دولتی مجموعه نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی جهت ارائه آثار دفاع مقدس داشته باشیم و در این زمینه رایزنی‌های خوبی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار