معاون امور فرهنگی ارشاد اسلامی مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به رسالت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در مدیریت شهری

حجت‌الاسلام پاپی الوار گفت: توجه به رسالت ها و زیرساخت‌های فرهنگی در کنار مدیریت شهری برای رقم خوردن یک شهر زنده و پویا ضروری است.
کد خبر: ۵۸۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 14May 2023
ضرورت توجه به رسالت ها و زیرساخت های فرهنگی در مدیریت شهریبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت الاسلام «غلامرضا پاپی الوار» امروز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اظهار داشت: شهر امیرکبیر نمونه یک شهر ایرانی و اسلامی است و در نظر گرفتن یک مناسبت ویژه به عنوان هفته فرهنگی امیرکبیر قطعاً در معرفی این شهر به عنوان الگوی شهرسازی مؤثر خواهد بود.
 
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه در آستانه هفته فرهنگی شهر جدید امیرکبیر هستیم فرصتی مناسب برای معرفی این شهر ایجاد شده و می‌توان از این فرصت ارزشمند برای معرفی این شهر که به عنوان یک شهر ویلایی الگو در سطح کشور مطرح است استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: برجسته سازی عناصر هویت ساز در هفته فرهنگی شهر امیر کبیر باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر اینکه باید سیره و شخصیت امیرکبیر برای آحاد مردم و خصوصاً جوانان به عنوان الگویی شاخص معرفی شود.
 
پاپی الوار اضافه کرد: پای کارآوردن دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت رسانی به مردم و خصوصاً اهالی این شهر جدید مورد توجه قرار گیرد و لذا رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی شهر امیر کبیر خدمت رسانی و تبیین باشد.
 
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: هفته فرهنگی شهر امیرکبیر آغازی بر نهضت فرهنگی در این شهر برای نهادینه ساختن فرهنگ‌های ارزشی است و گفتمان سازی باید از این هفته آغاز شود.
 
وی انجام رسالت‌های فرهنگی در کنار مدیریت شهری برای رقم خوردن شهری زنده و پویا را یک ضرورت مهم دانست و افزود: نباید نگاه به شهر تنها عمرانی و ساختمان سازی باشد بلکه باید توجه ویژه به مسائل و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شود.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها