نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

توجه به حاشیه شهر و امیدآفرینی اولویت اصلی هلال احمر باشد

آیت الله دری نجف آبادی گفت: توجه به حاشیه شهر و امیدآفرینی اولویت اصلی هلال احمر باشد.
کد خبر: ۵۸۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 12May 2023

توجه به حاشیه شهر و امیدآفرینی اولویت اصلی هلال احمر باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در دیدار با اعضای هلال احمر استان به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: باب خدمات اجتماعی در اسلام را نمی‌توان در یک جلد کتاب خلاصه کرد، مساعدت و کمک در مسائل مالی خلاصه نمی‌شود مهم‌تر از مساعدت‌های مالی مساعدت‌های روحی و روانی است که می‌تواند از شکست و ناامیدی افراد جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دادن روحی آینده‌نگری و امید به افراد جامعه جزو ضروریات است البته باید در این امر به صورت ویژه به خانم‌ها توجه کرد زیرا آنها هم از روحیه حساس‌تری برخوردارند و هم وظیفه تربیت اصلی افراد جامعه با آنهاست.

وی با اشاره به سخنرانی حضرت امام (ره) در روز دوم جنگ تحمیلی بیان کرد: در جریان جنگ تحمیلی با آغاز جنگ وقتی که در روز اول جنگنده‌های عراقی فرودگاه‌های کشور را بمباران کردند امام (ره) بعد از آن با سخنرانی خود روحیه بالایی به مردم ایران دادند و از یأس و ناامیدی مردم و شکست آنها جلوگیری کردند، امام (ره) همیشه بر وحدت دل‌ها تاکید داشتند چون این امر سد محکمی در برابر دشمنان است.

امام جمعه اراک افزود: هلال احمر جایگاه ویژه‌ای در ارائه خدمات اجتماعی و جبران کمبودها دارد، هلال احمر باید در نقاطی که آسیب پذیری بیشتر است در جهت رفع آنها تلاش بیشتری انجام دهد، کمک کردن و خدمت‌رسانی یک عبادت است که مورد تأیید ائمه معصومین نیز بوده است.

وی ادامه داد: همانگونه که ارزش‌های مادی مهم است، ارزش‌های معنوی و فکری نیز باید با جدیت حفظ گردد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: مهمترین وظیفه هلال احمر علاوه بر کمک و خدمت رسانی جهاد تبیین است و باید خدمات ارائه شده صادقانه و خالصانه باشد.

وی افزود: هلال احمر باید در تمام نقاط منطقه جهت کمک رسانی حضور داشته باشد و از همه ظرفیت‌ها جهت کمک کسانی استفاده شود.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر در سرلوحه کارها باشد و باید تلاش کنیم هلال احمر استان در کشور و جهان نمونه باشد و الگویی برای سایر استان‌ها شود، تلاش کنیم با سرعت بیشتری به سمت اهداف عالی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها