انفجارهای مهیب خارطوم را لرزاند

علی‌رغم حضور هیأت‌هایی از ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در عربستان سعودی برای مذاکره، منابع خبری گزارش دادند که درگیری بین طرفین، در پایتخت سودان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 07May 2023

انفجارهای مهیب خارطوم را لرزاندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، از روز شنبه ۲۶ فروردین به دلیل اختلاف میان فرماندهی نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع درباره زمان‌بندی و فرماندهی ارتش، تنش میان ژنرال «عبدالفتاح البرهان» فرمانده نیروهای مسلح و «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور تشدید شد و درگیری گسترده در این کشور آغاز شد.

شبکه خبری الجزیره با اشاره به اینکه این درگیریها برای چندمین هفته متوالی همچنان ادامه دارد، خبر داد که ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در اطراف کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم، هدف حملات هوایی قرار داده است.

به گزارش الجزیره، در حال حاضر، درگیریهای شدیدی بین نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در منطقه السوق العربی در خارطوم در جریان است. کما اینکه صدای دو انفجار مهیب نیز از مرکز پایتخت شنیده شده است، ولی هنوز علت انفجار و تعداد تلفات احتمالی مشخص نیست.

ارتش سودان همچنین پیش از ظهر امروز خبر داد که نیروهای پشتیبانی تلاش کرده‌اند مقر پدافند هوایی این کشور را هدف قرار دهند، ولی این حملات دفع شده است. به گفته این نهاد، یک تک تیرانداز خارجی در منطقه نظامی «بحری» کشته شده است.

ارتش سودان خبر داد که هفت نفر از نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم تسلیم شده‌اند. این درگیریها در حالی است که هیأتهایی از ارتش سودان و  نیروهای پشتیبانی سریع از روز جمعه گذشته، برای مذاکرات، وارد شهر جده عربستان سعودی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از سخنگوی احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب گزارش داد، نیروهای مدنی سودان از ابوالغیط خواسته‌اند که هر چه سریعتر با فرماندهی نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع تماس بگیرد و آنان را به توقف جنگ تشویق کند.

این نیروها تأکید کردند که اتحادیه عرب باید از انتقال به فرآیند سیاسی حمایت کند که باعث توافق همه طرفها بر سر تدوین قانون اساسی جدیدی شود که مورد توافق همه گروهها باشد و در مدت زمان کوتاهی، برنامه‌های اصلاحی آغاز شود و پس از آن، انتخابات برگزار گردد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار