نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

خدمات هلال‌احمر بدون توجه به دین و نژاد بعد انسانی دارد

آیت‌الله «خاتمی» گفت: ارائه خدمات در هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد شعاع انسانی دارد و خدمات آن چتر فراگیری است که هموطنان از آن بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ - 06May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حضرت آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» امروز در دیدار خیرین، کارکنان، اعضای امدادگران، داوطلبان، جوانان، مربیان و بازنشستگان هلال‌احمر به مناسبت هفته هلال‌احمر اظهار داشت: هلال‌احمر هفته ندارد چرا که فعالیت‌های این مجموعه شبانه‌روزی و در همه روز‌ها است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: در دین ما انسان به عنوان انسان، رفیع‌ترین جایگاه ارزشی را دارد و تنها موجودی که تاج کرامت بر تارک آن از جانب پروردگار نهاده شده، انسان است.

وی گفت: بر اساس قرآن کریم هر کسی انسانی را نجات دهد انسانیت را نجات داده است و اگر باعث از بین رفت انسانی باشد به انسانیت آسیب زده است.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرموده اند مردم دو دسته‌اند یا مسلمان و برادر دینی هستند و یا غیر مسلمان، اما همنوع و انسان هستند.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: آیات قرآن مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل است و نگاه انسانی دین، قرآن و سیره و سنت امامان معصوم (ع) حکایت از آن دارد که خدمت‌رسانی به شیوه هلال‌احمر در مکتب مسلمانان ریشه دیرینه‌ای دارد.
نماینده، ولی فقیه در استان زنجان گفت: تشکیلات خدمت‌رسانی هلال‌احمر عمر ۱۰۰ ساله پیدا کرده بر اساس مبنای فکری و اندیشه آن مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل می‌باشد و اگر عمر بشر به همین مقدار نیز ادامه یابد این نوع ارائه خدمات غیر قابل تغییر است.

وی افزود: خداوند در قرآن تاکید کرده که بر تارک بنی آدم را تاج کرامت نهاده ایم و نسبت به سایر مخلوقات به او امتیاز و برتری داده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها