درگیری‌ها در خارطوم ادامه دارد

تداوم درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع از یک سو و افزایش کشته‌های این درگیری‌ها در میان غیرنظامیان از سوی دیگر، از جدیدترین تحولات میدانی این کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۸۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 27April 2023

درگیری‌ها در خارطوم ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد که تعداد کشته‌های درگیری‌های جاری در این کشور در میان غیرنظامیان به ۳۰۳ تن افزایش یافته است.

این اتحادیه اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه مذکور تاکنون هزار و ۸۴۸ زخمی از میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.

پیش از این اتحادیه مذکور اعلام کرده بود که تعداد کشته‌های غیرنظامیان به ۲۹۵ تن و زخمی‌ها به هزار و ۷۹۰ تن رسیده است.

از سوی دیگر، با وجود اعلام یک آتش‌بس ۷۲ ساعته میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع در سودان، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها میان دو طرف در خارطوم همچنان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد با اعلام چندین‌باره آتش‌بس در سودان و ازسرگیری تنش‌های نظامی میان دوطرف به صورت همزمان، کارکرد این آتش‌بس ها زیر سوال رفته است. این آتش‌بس در نخستین ساعات بامداد روز جمعه به پایان می‌رسد.

مسئولان ارتش سودان و شبه نظامیان یکدیگر را به نقض مداوم آتش‌بس متهم می‌کنند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی نیز درباره افزایش شمار مرگ و میر در سودان به دلیل کمبود خدمات پزشکی هشدار داد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت سودان گفته است: در خارطوم فعالیت ۶۱ درصد از مراکز درمانی متوقف شده است. به گفته وی، با توجه به ادامه درگیری‌ها انتظار می‌رود مرگ و میر در این کشور به دلیل کمبود خدمات اولیه بهداشتی افزایش یابد.

وزارت بهداشت سودان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار کشته شدگان در جریان درگیری‌های سودان در میان نظامیان و غیرنظامیان به ۵۱۲ نفر رسیده است. در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت سودان در این ارتباط آمده است: شمار مجروحین درگیری‌های اخیر هم تا کنون به ۴ هزار و ۱۹۳ تَن افزایش یافته است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها