دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی بر مدار شتابان عملیات هکر‌ها

دور تازه‌ای از حملات سایبری گروه هکری «آنانیموس سودان» به سایت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی سران و مقامات این رژیم را دچار بحران و سردرگمی کرده است.
کد خبر: ۵۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 27April 2023

رژیم صهیونیستی بر مدار شتابان عملیات هکر‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ماجرا از آنجایی آغاز شد رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از ابتدای صبح امروز اخباری از انجام حملات گسترده سایبری به سایت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی این رژیم اشغالگر و نامشروع را منتشر کردند. بر اساس این اخبار و اطلاعات، این حملات سایبری به ترتیب وزارت بهداشت، سایت بنادر رژیم صهیونیستی، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی «شاباک» را مورد هدف قرار داده است.

اما ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این گروه هکری در بیانیه‌ای که امروز و بعد از انجام حملات خود به سایت‌ها و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و اینترنت منتشر کرده است گفته که به زودی به سایت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ‌تری حملات سایبری انجام خواهد داد. ضمن اینکه رسانه‌ها و روزنامه‌های این رژیم نیز این حملات هکری را نیز تائید کردند.

البته رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از سران و مقامات اطلاعاتی و امنیتی این رژیم اشغالگر و نامشروع مدعی شدند که درست است که این حملات موجب اختلال و از کار افتادن کامل و سرور‌های این سایت‌ها شده است، ولی با توجه به زیرساخت‌ها و امنیت بالای این سایت‌ها اطلاعاتی به سرقت نرفته است. این در حالی است که معمولا در چنین حملات سایبری اطلاعات و داده‌های قابل توجهی به دست هکر‌ها می‌افتد.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ادعای مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم سرقت اطلاعات و داده‌های این سایت‌ها که متعلق به نهاد‌ها و سازمان‌های بسیار مهم و بااهمیت این رژیم بودند بیشتر به این دلیل است که در کنار موج‌های نارضایتی که در چند ماه اخیر از کابینه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی طنین‌انداز شده است شاهد ایجاد و شکل‌گیری اعتراضات و نارضایتی‌های جدیدی نباشند.

حال اینکه روز گذشته، سه‎شنبه وبگاه‌های موساد و همچنین سایت سازمان تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته بودند. موضوعی که بعد از اینکه امروز هم تعدادی از سایت‌های نهاد‌ها و سازمان‌های این رژیم اشغالگر مورد حملات هکری قرار گرفتند شکل بسیار جدی و بحرانی برای امنیت رژیم صهیونیستی به خود گرفته است.

از طرف دیگر موضوعی که این حملات را برای مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بسیار مهم و بااهمیت کرده است همزمانی این حملات سایبری با سالروز «یوم النکبه» و تشکیل رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی است. در واقع این گروه هکری با انتخاب این تاریخ برای انجام حملات سایبری به سایت‌های مختلف این رژیم اشغالگر، متجاوز بودن و ظالم بودن این رژیم را یک بار دیگر به آن‌ها یادآوری کرده است.

اما اگر نگاهی کوتاه و گذرا به عملکرد و فعالیت‌های گروه هکری «آنانیموس سودان» داشته باشیم متوجه می‌شویم که این گروه هکری پیش از این و تا امروز سایت‌ها و سیستم‌های فراوانی را برای رژیم صهیونیستی هک کرده است. بر این اساس در سابقه این گروه هکری می‌توان هک سیستم‌های آبیاری و شرکت پست این رژیم اشغالگر را مشاهده کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که روز گذشته در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده است، گروه هکری «آنانیموس سودان» فقط روز سه‌شنبه این هفته ۱۵ سایت مهم این رژیم را هدف حملات سایبری خود قرار داده بود؛ که از جمله این سایت‌ها می‌توان به سایت شبکه عبری زبان کان، تعدادی از بانک‌ها، شرکت‌های ارتباطی از جمله سیلکوم و بارتنر، دانشگاه تل آویو، روزنامه جروزالیم پست و شرکت آب میکوروت اشاره کرد که هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شدند.

در پایان باید گفت در آخرین اقدام گروه هکری «آنانیموس سودان» اکانت فیسبوک نتانیاهو هک شده است. بر انی اساس یکی از کانال‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی هک شدن حساب فیس‌بوک نتانیاهو هکر‌ها متنی را به زبانی که گفته می‌شود بنگلادشی است منتشر کرده و صدای قرائت قرآن و آیات ۲۲ تا ۲۴سوره حشر در صفحه وی پخش شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار