شهید وطن «جانی بت اوشانا» در اسلامشهر تدفین می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء (ع) اسلامشهر گفت: پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس «جانی بت اوشانا» در آرامستان آشوریان واقع در اسلامشهر تدفین می‌شود.
کد خبر: ۵۸۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ - 26April 2023

شهید وطن «جانی بت اوشانا» در اسلامشهر تدفین می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ هادی ایلکا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء اسلامشهر، در گفت‌وگویی اظهار داشت: پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس «جانی بت اوشانا»، روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه جاری در آرامستان آشوریان در شهرستان اسلامشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

ایلکا افرود: بنابر اعلام مسئولان ستاد گرامیداشت شهید «جانی بت اوشانا»، مراسم وداع با پیکر شهید عصر امروز چهارشنبه در معراج شهدای تهران برای عموم مردم برگزار و روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت آیین وداع با پیکر این شهید در پادگان ۰۱ ارتش در تهران با حضور نیرو‌های مسلح برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۸ سال به وطن بازگشته است، بیان کرد: آیین تشییع پیکر مطهر شهید وطن در روز جمعه ۸ اردیبهشت بعد از نمازجمعه تهران بر روی دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور برگزار می‌شود و پس از آن برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آیین مذهبی آشوریان با حضور هموطنان اقلیت‌های مذهبی در کلیسای حضرت یوسف برگزار می‌گردد و سپس پیکر شهید برای تدفین در آرامستان آشوریان به اسلامشهر منتقل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اسلامشهر، تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مراسم تشییع و تدفین شهید اوشانا روز جمعه ساعت ۱۶ با حضور هموطنان مسیحی و اقلیت‌های مذهبی، شخصیت‌های دینی و مقامات نظامی در کنار اقشار مختلف مردم انقلابی و شهید پرور اسلامشهر در آرامستان آشوریان برگزار خواهد شد و مقدمات برگزاری این آیین فراهم و آماده استقبال از پیکر این شهید مدافع وطن هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید «جانی بِت اوشانا» که سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در سال ۱۳۶۳ در شرق دجله در منطقه عملیاتی بدر به درجه رفیع شهادت رسید و پیکرش در منطقه برجای ماند که پس از سه دهه تفحص شد و زمانی پیکر این شهید به کشور بازگشته است که پدر، مادر و برادرش از دنیا رفته‌اند.

شهید اوشانا دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌شده محله کمالی مخصوص تهران است. شهید از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود.

اواسط اسفند سال گذشته نیرو‌های تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد، اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها