فردا؛

ایرانی‌ها به‌عنوان خانواده شهید «جانی‌ بت» به معراج شهدا می‌روند

شهید جانی بت اوشانا پس از ۳۹سال، شناسایی شده، اما نشانی از بستگانش برای تشییع پیکر وی در دسترس نیست به همین دلیل ایرانیان فردا چهارشنبه ۶ اردیبهشت به استقبال وی به معراج شهدا می‌روند.
کد خبر: ۵۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ - 25April 2023

ایرانی‌ها به‌عنوان خانواده شهید جانی‌ بت به معراج شهدا می‌روندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «جانی بت اوشانا» پس از گذشت ۳۹ سال از شهادت، شناسایی شده است، اما نشانی از بستگان او برای تشییع پیکرش در دسترس ندارد، به همین دلیل ایرانیان به استقبال این شهید به معراج شهدا می‌آیند و به همین مناسبت معراج شهدا از ملت ایران دعوت کرد تا فردا چهارشنبه ششم اردیبهشت به استقبال شهید آشوری جانی بت بروند.

مادر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی از مردم ایران جهت شرکت در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید آشوری تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در روز چهارشنبه در معراج شهدای تهران و تشییع روز جمعه پس از نماز جمعه دعوت کرد.

طبق اطلاعات منتشرشده درباره این‌شهید، جانی بت اوشانا فرزند سوم خانواده بود و به جز خودش چهار برادر دیگر داشت. یکی از برادرنش به آلمان مهاجرت کرد و هیچکدام‌شان زنده نیست. پدر و مادرش نیز چند سالی از دنیا رفته‌اند. پدرش راننده کامیون بود و خودِ جانی دیپلم ادبیات داشت. متولد و بزرگ شده محله کمالی مخصوص تهران است. جایی نزدیکی همان کلیسا آشوریان تهران است. چند دختر عمه در ارومیه و یک عموزاده در تهران دارد. به جز این‌ها دیگر کسی جانی بت اوشانا را نمی‌شناخت و هیچ شماره تماسی هم از خانواده‌اش در دسترس نبود.

شهید جانی بت اوشانافقی بگلو ۲۳ اسفند سال ۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید مفقودالاثر شد. در نهایت پس از گذشت ۳۹ سال، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیرو‌های مسلح خبر کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید آشوری جانی بت اوشانافقی بگلو را به خانواده شهید اعلام کرد.

مراسم وداع با شهید نیز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت در پادگان ۰۱ ارتش و آئین تشییع وی، جمعه هشتم اردیبهشت پس از نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

همچنین برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آئین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای حضرت یوسف (ع) واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید سید عباس موسوی برگزار می‌شود و سپس این شهید برای تدفین به اسلامشهر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار