در دیدار با خانواده شهیدان دهنوی مطرح شد؛

سردار کارگر: شیوه تربیتی و سبک زندگی والدین شهدا باید احصاء و به جامعه ارائه شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شیوه تربیتی و سبک زندگی والدین شهدا که گمشده امروز است، باید احصا و به جامعه ارائه شود تا نسل امروز و آینده با تأسی به آن سیره در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.
کد خبر: ۵۸۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ - 26April 2023

سردار کارگر: شیوه تربیتی و سبک زندگی والدین شهدا باید احصاء و به جامعه ارائه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در راستای تکریم خانواده شهدا، با حضور در منزل شهیدان علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی با «رجبعلی دهنوی» پدر و برادران این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در این دیدار اظهار داشت: روضه‌های خانگی و مساجد در پرورش آحاد جامعه نقش موثری داشتند و به محلات رونق می‌بخشیدند؛ از همین محلات بود که رزمندگان، که جمعی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند و جمعی به شرف جانبازی نائل آمدند، به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند.

سردار کارگر افزود: دشمن با برنامه‌‌ریزی‌هایی که تاکنون داشته است ساختار شهری ما را برهم زده و اثرگذاری محلات را که کانون فعالیت‌های اجتماعی همسو با اهداف اسلام و انقلاب بوده را از بین برده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تعیین‌کننده خانواده‌های شهدا در تربیت آن‌ها، گفت: برخی از خانواده‌های شهدا شاید از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار نداشتند، اما به دلیل برخورداری از حکمت الهی و تقوا نسبت به اسلام و معارف آن معرفت داشتند و همین معرفت موجب شد تا فرزندانی در این خانواده‌ها پرورش یابند که برای دفاع از اسلام پا در میدان جهاد بگذارند و به فیض شهادت نائل آیند.

سردار کارگر تأکید کرد: مادران شهدا در تربیت فرزندان نقش محوری داشتند. شیوه تربیتی و سبک زندگی والدین شهدا که گمشده امروز است، باید احصا و به جامعه ارائه شود تا نسل امروز و آینده با تأسی به آن سیره در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.

رضا دهنوی برادر شهیدان دهنوی نیز در سخنانی ابراز داشت: مادر ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سواد بود که با پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) به نهضت سوادآموزی پیوست.

وی با بیان اینکه پدر شهیدان دهنوی در کسب روزی حلال زبانزد بود، افزود: پدرم بواسطه شغل رانندگی اکثر اوقات در منزل حضور نداشت اما مادر در تربیت فرزندان نقش مؤثری داشت و فرزندانی را تربیت کرد که سه نفر از آن‌ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیدند و دو نفر هم به شرف جانبازی نائل آمدند.

برادر شهیدان دهنوی خاطرنشان کرد: مادرم با مرور وقایع کربلا فرزندان خود را حسینی پرورش داد و آن‌ها را عازم جبهه‌های نبرد کرد. او همواره با چشمانی اشکبار از امام رضا علیه‌السلام می‌خواست که فرزندانش را جزو محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار دهد.

دهنوی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت پدر و مادر ما در تربیت فرزندان، توکل داشتن و واگذار کردن امور به خداوند بود، مولفه‌ای که خلاء آن امروز در جامعه احساس می‌شود.

وی با اشاره به گسترش تفکر مقاومت در جهان اسلام بیان داشت: چه خوب است که زائران اربعین حسینی که برای پیاده‌روی عازم کربلای معلی می‌شوند برای حفظ قداست این سرزمین، با شعار «سرزمین مقدس عراق را آلوده نکنید» در این حرکت عظیم جهانی شرکت کنند.

در این دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار «کارگر» را همراهی کرد.

در پایان این دیدار همچنین سردار کارگر از موزه شهیدان علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی بازدید کرد.

«رجبعلی دهنوی» دارنده نشان ایثار است که علاوه بر حضور خود در جبهه و تقدیم سه شهید، ۲ فرزند دیگر او نیز در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند.

برادران علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی به ترتیب دهم اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و بیستم شهریور ۱۳۵۰ در مشهد متولد شدند و سرانجام دهم دی ۱۳۵۷، سوم تیر ۱۳۶۲ و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ توسط عمال رژیم پهلوی مقابل استانداری خراسان، عملیات «والفجر ۳» در مهران و عملیات «بیت‌المقدس ۳» در ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد به خاک سپرده شدند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار