در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت: برای ساخت بازی‌های استراتژیک نیازمند حمایت جدی هستیم/ وزیر ارشاد قول حمایت داد

جعفری جوزانی با تاکید براینکه حرف‌های جهانی جوانان ایرانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت است، گفت: در جریان بازدیدهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه قرآن، ایشان قول داد از بازی‌های استراتژیک ایرانی حمایت کنند.
کد خبر: ۵۸۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹ - 19April 2023

«مهدی جعفری‌جوزانی» مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حضور این موسسه در بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: امسال دومین سالی است که به عنوان بخش نوجوان در نمایشگاه قرآن کریم در خدمت مردم کشور بودیم که استقبال ویژه‌ای از این بخش صورت گرفت.

وی درباره علت گسترده شدن فعالیت‌های بخش نوجوان در نمایشگاه قرآن گفت: باتوجه به استقبالی که از بخش نوجوان درسال گذشته به عمل آمده بود مسئولین نمایشگاه قرآن همکاری کردند و فضای کار ما را بیشتر از سال قبل قرار دادند و در نتیجه امسال سه برابر سال قبل وسعت محل کار ما است. به تبع ما هم تلاش کردیم نوآوری برای مخاطبین و نوجوانان داشته باشیم.
حرف‌های جهانی جوانان ایرانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت است/ وزیر ارشاد قول داد از بازی‌های استراتژیک ایرانی حمایت کند
مدیرعامل موسسه منادیان درباره علت استقبال از این بخش نمایشگاه قرآن عنوان کرد: در قرآن کریم خداوند که خطاب به رسول گرامی‌ اسلام می‌فرماید با هر قومی‌به زبان خودش صحبت کن؛ ما با نوجوان سروکار داریم که زبان آنها صنایع سرگرمی‌ دیجیتال است و اگر می‌خواهیم با آنها ارتباط بگیریم بهترین راه آن استفاده از زبان دیجیتال است. حتی در کلام امامین انقلاب نیز استفاده از ابزار روز برای ارسال پیام به دیگران مورد تأکید بوده است چه امام خمینی (ره) که با یکی از به‌روزترین و پرکاربردترین ابزار رسانه‌ای زمان خودشان یعنی نوار کاست با مردم صحبت کردند و انقلاب، به انقلاب نوار کاست معروف شد و چه رهبر انقلاب که بارها بر استفاده از ابزار روز برای انتقال پیام تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبین نوجوان امروز بخش زیادی از زمانش را در صنایع سرگرمی‌ سپری می‌کند. به طور مثال در بخش دهه هشتادی دوست داشتیم تداعی کننده روزهایی باشیم که سال‌های قبل "جام رمضان" در قالب فوتسال در سالن‌های شهرهای مختلف برگزار می‌شد اما اگر می‌خواستیم به نوجوان امروز بگوییم که جام رمضان را برگزار کند باید در قالب بازی فوتبال رایانه‌ای این موضوع را مطرح کنیم. به همین دلیل جام رمضان با ابزار امروز برگزار می‌شود.

جعفری جوزانی درباره فضای بازی‌های مرتبط با قرآن کریم گفت: در بخش بازی‌های ایرانی، بازی‌هایی با موضوع ایران و قرآن و عترت و یا جبهه مقاومت داریم که هم به صورت کامپیوتری و هم به صورت موبایلی انجام می‌شود.  بخش دیگر ما انتقال بازی‌های دیجیتال در یک عرصه میدانی یعنی اتاق فرار و لیزرتگ است که امروز طرفداران زیادی دارد که در دنیا هم به شدت مورد استقبال است.  این بازی‌ها بر اساس داستان‌های قرآنی مانند ذوالقرنین برای مردم طراحی شده و آن را تجربه می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

حرف‌های جهانی جوانان ایرانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت است/ وزیر ارشاد قول داد از بازی‌های استراتژیک ایرانی حمایت کند

وی استقبال مسؤلین از بخش نوجوان را کم‌سابقه دانست و ادامه داد: بخش «دهه هشتادی‌ها» برای مسؤلین شگفت‌انگیز بود به‌طوری شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول نمایشگاه سه‌بار شخصاً از فعالیت‌های این غرفه بازدید کرد و هر بار فعالیت‌های ما را تحسین می‌کرد.

مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص حمایت از بازی‌های استراتژیک ایرانی خبرداد و افزود: ما در حوزه بازی‌های دیجیتال حرف جهانی داریم درحالی که سرمایه‌گذاری مورد نیاز در حوزه بازی با موضوعات استراتژیک صورت نگرفته است که شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مشاهده توانمندی‌های موجود در این حوزه قول مساعدت برای حمایت از تولید این بازی‌ها را داد که جای تشکر و قدردانی دارد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها