دلنوشته/ ابوالقاسم محمدزاده

رمضان عطر تو را دارد

امام مهربانم! رمضان عجیب عطر شما را دارد و سحرها به شوق دعا برای ظهور شما بیدار می‌شوم و مغرب که می‌رسد، اولین جرعه افطارم، دعا برای شماست!
کد خبر: ۵۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 18April 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ قطار رمضان آرام‌آرام به ایستگاه پایانی‌اش نزدیک می‌شود و من حیرانم و از خویش می‌پرسم آیا توفیق همراهی و همسفری با این قطار را داشته‌ام و زاد راهی برای پیاده شدن از این قطار را برای خودم و برای ادامه مسیر معنوی زندگی‌ام برداشته‌ام یا نه؟ سئوال مثل خوره به جان و ذهنم چنگ می‌اندازد و مجبور به تفحص در یافتن جواب می‌شوم.

توفیق یعنی؛ سحر به انتظار اذان بلند شوی و با خیال راحت دهان به لقمه نانی بگشایی و لذت خوردن و آشامیدن را با همه وجودت درک کنی و با شنیدن گلبانگ اذان، دست‌ها را به دعا بلند کنی و دهان از خوردن ببندی و لب به حمد و ثنای خدا گشوده و از درگاهش خواهی توفیق روزه‌داری و صیام به تو عنایت نماید و استغاثه کنی؛ «اللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ فيهِ ما يُرْضيكَ، وَاَعُوذُ بِكَ مِمّا يُؤْذيكَ، وَاَسْئَلُكَ التَّوْفيقَ فيهِ لاِنْ اُطيعَكَ» (۱)

خدایا! از تو می‌خواهم آنچه تو را خشنود سازد و پناه برم به تو از آنچه تو را بيازارد و از تو خواهم در آن توفيق براى اين كه پيرويت كنم. پروردگارا!! «وَلا اَعْصِيَكَ، يا جَوادَ السّآئِلينَ» و نافرمانيت نكنم اى بخشنده به خواستاران.

و می‌خواهم سخن محبوب درگاهت را از من توبه‌کننده بپذیری که فرمود: «فَلا تائِبٌ مِنْ خَطيئَتِهِ قَبْلَ مَنِيَّتِهِ؟ اَلا عامِلٌ لِنَفْسِهِ قَبْلَ يَوْمِ بُؤْسِهِ؟ اَلا وَ اِنَّكُمْ فى اَيّامِ اَمَل مِنْ وَرائِهِ اَجَلٌ» (۲) آیا توبه‌کننده‌ای نیست (که) پیش از مرگش از خطایش (توبه کند)؟ آیا عمل‌کننده‌ای نیست (که) پیش از روز سختی‌اش برای خویش (کاری‌کند)؟بدانید که به راستی شما در روزهای آرزومندی هستید که از پس آن مرگی است.

و در پایان سخن این گنهکار توبه‌کننده چه دعائی کند که مستجاب کنی بهتر از این: «امام مهربانم! رمضان عجیب عطر شما را دارد و سحرها به شوق دعا برای ظهور شما بیدار می‌شوم و مغرب که می‌رسد، اولین جرعه افطارم، دعا برای شماست...!»

ای کاش این رمضان بهار ظهورت باشد.

پی‌نوشت:

۱. دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

۲. شرح خطبه ۲۸ امام علی (ع) توسط استاد انصاری

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها