یادداشت/ رسول حسنی

ایام قدر انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم

انقلاب اسلامی ایران در گام دوم خود مسیر سرنوشت‌سازی را طی می‌کند، مسیری که با هوشیاری ملت ایران می‌تواند تمدن نوین اسلامی را در سطح جهان محقق سازد به همین دلیل باید گفت این ایام تا رسیدن به هدف غایی ایام قدر انقلاب اسلامی است که باید آن را احیا گرفت.
کد خبر: ۵۸۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۶ - 10April 2023

ایام قدر انقلاب اسلامی را فراموش نکنیمگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم را صادر فرمودند؛ بیانیه‌ای که نقشه راه مردم و مسئولان برای ادامه مسیر پیش رو است. شاید مهم‌ترین مولفه این بیانیه رسیدن به ایجاد تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است. رسیدن به این نقطه رفیع می‌تواند ایران اسلامی را به قدرتی جهانی تبدیل کند، اما قدرتی متفاوت با امپریالیسم آمریکایی و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی؛ قدرتی که قطعا می‌تواند برای جهان پیام آور صلح باشد.

رسیدن به این جایگاه ابدا ناممکن و دور از ذهن نیست به شرط آن که خود را برای آن آماده کنیم و شرط این آمادگی هوشیاری و پرهیز از انفعال است. ایجاد تمدن نوین اسلامی با بیداری کامل در ایام قدر انقلاب اسلامی ممکن است. در واقع با تاسی به لیالی قدر این ایام را احیا گرفت. سستی و کاهلی و خواب‌آلودگی در این امر مهم عواقبی در پی خواهد داشت که مسئولیت آن متوجه آحاد مردم و مسئولان است.

کسانی که مومن بودن را محصور در عبادات فردی می‌بینند و با احیای لیالی قدر نسبت به عاقبت انقلاب اسلامی بی‌تفاوت هستند، همانند اهل کوفه که دائما در حال نماز بودند و امام زمان خویش را تنها گذاشتند تفاوتی نخواهند داشت. مومن بودن بدون بعد انقلابی بودن معنایی ندارد. شاید بتوان مدعی شد که حتی احیای روز‌های انقلاب اسلامی از احیای لیالی قدر مهم‌تر است. چرا که غفلت از آن غفلت از ودیعه‌ای است که با نثار خون هزاران شهید به دست ما رسیده است.

همچنان که با احیای شب‌های قدر و دعا و توسل به اهل بیت (ع) سالی با سعادت را از خداوند طلب می‌کنیم با احیای روز‌های قدر انقلاب اسلامی نیز با استعانت از خداوند و توسل به آل‌الله (ع) آینده این نظام مقدس را تضمین می‌کنیم. احیایی که علاوه بر دعا نیازمند عزمی راسخ برای ماندن در میدان کار و عمل است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار