دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دغدغه‌ والدین از فضای مجازی/ بخش نوجوان نمایشگاه قرآن برخی از خلأها را پوشش داده است

رجایی درباره بازی‌های رایانه‌ای ساخت ایران ‌گفت: فرزند من علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارد و در این بخش از غرفه هیئت متاورس بازدید کرد که جذاب و مورد توجه بود.
کد خبر: ۵۸۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱ - 08April 2023

دغدغه‌ والدین از فضای مجازی/ «دهه هشتادی‌ها» برخی از خلأها را پوشش داده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ ولی منصوریان؛ «دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

این روزها همزمان با ماه مبارک رمضان خانواده‌های زیادی به‌همراه فرزندان نوجوان خود به مصلی تهران می‌آیند تا از بخش‌های مختلف سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کنند و ناگهان با بخش ویژه «دهه هشتادی‌ها» روبرو می‌شوند؛ بخشی که به حجم زیادی از علایق نوجوانان دهه هشتادی پاسخ داده است و سعی کرده مفاهیم ارزشمند دینی و اخلاقی را از طریق یک رسانه جدید و در بستر بازی و سرگرمی به نوجوان امروزی آموزش دهد.

***بازی‌های خارجی تاثیرات مخرب دارند
امیربهنام قاسمی یکی از پدرانی است که امسال به همراه خانواده به نمایشگاه قرآن کریم آمده است و در بخش بازی دهه هشتادی‌ها ایستاده است و می‌گوید: اسم فرزند من محمدمهدی است و ۱۴ سال سن دارد و اینجا امده‌ایم تا یک بازی دینی را تجربه کند تا حداقل با مسائل موردنیاز خودش آشنا شود.

وی پرداختن به بازی‌های فیزیکی را ضروری می‌داند و تاکید دارد: دهه هشتادی‌ها به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند اما باید فضایی را برای آن‌ها فراهم کرد که کمتر وارد بازی‌های خشن شوند و فرصت‌های را از دست ندهند بلکه باید مشغول سرگرمی‌هایی شوند که آموزنده باشد.

قاسمی ادامه داد: بازی‌های فکری، تعاملی و مذهبی زیادی وجود دارد که می‌تواند برای مخاطب نوجوان سرگرم کننده باشد و موجب افزایش بار علمی و تجربه نوجوان شود درحالی که اکثر بازی‌های خارجی تاثیرات مخرب دارند لذا بازی‌سازان ایرانی باید اتفاقاتی را رقم بزنند که مخاطب نوجوان را شد دهد.

وی تاکید دارد: بازی‌رایانه‌ای باید ابعاد آموزشی، اجتماعی و تربیتی داشته باشند و بتواند تمرکز و ابعاد دینی و مذهبی بچه‌ها را رشد دهد و همچنان جذابیت بصری داشته باشند و از جهت گرافیکی کیفیت و دارای ظرفیت رقابتی با محصول خارجی باشند تا بتواند نوجوان را جذب کنند.


***جذابیت‌های هیئت متاورس و خلأهایی که پوشش داده شده است
«علی رجایی» پدر دیگری است که به‌همراه سه فرزند خودش به نمایشگاه انده است و گفت: ما در غرفه دهه هشتادی‌ها از دو بخش جشن تکلیف و سینمای نوجوان استفاده کردیم و بچه‌ها به‌سراغ غرفه‌های بازی دهه هشتادی‌ها رفته‌اند.

وی درباره غرفه نوجوان نمایشگاه و تاثیرگذاری آن گفت: به‌نظرم غرفه دهه هشتادی‌ها یک اتفاق خاص و ویژه است و اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.

رجایی درباره آشنایی خود با غرفه نوجوان نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت شده است و نمایشگاه خیلی فعال‌تر و پرشورتر شده است درحالی که سال‌های گذشته نمایشگاه به‌قدر امروز فعال نیود.

وی درباره بازی‌های رایانه‌ای ساخت ایران ‌گفت: فرزند من علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارد و در این بخش از غرفه هیئت متاورس بازدید کرد که جذاب و مورد توجه بود و البته غرفه‌های نمایشگاه براساس نیازهای جامعه تنظیم شده است و از نظر فناوری و نگاه جدید نمایشگاه پیشرفته است و توانسته بخشی از خلأهای موجود را جبران کند.

گفتنی است؛ بخش نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «دهه هشتادی‌ها» هر روز از ۱۲ تا ۲۶ فروردین و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل مصلی امام خمینی (ره) با شعار «میخوانمت» میزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار