برگزاری نشست مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» در نشست محوری مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی، مطالبه‌گری در حوزه‌هایی که دچار غفلت یا کم‌توجهی شده را وظیفه اصلی این دفاتر عنوان کرد.
کد خبر: ۵۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ - 14March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ششمین نشست محوری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «ابراهیم بیدل» فرمانده سپاه ناحیه تربت جام و مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت جام، صالح‌آباد، سرخس و تایباد به میزبانی سپاه تربت جام برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک مجموعه مردم‌نهاد است که به پشتوانه پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار راه‌اندازی شده است.

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

وی افزود: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مجموعه‌ایی خودجوش، فرهنگی و انقلابی هستند؛ بر همین اساس باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی این دفاتر تقویت شوند.

این مسئول گفت: هر کجا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک باور نهادینه شده، دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای مأموریت‌ها موفق بوده‌اند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با تکیه به حمایت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود پیگیر مأموریت‌ها باشند و نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده‌اند، گفت: یکی از نقش‌های دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، مطالبه‌گری در حوزه‌هایی است که دچار غفلت یا کم‌توجهی شده‌اند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها باید خود مقوم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشند ولذا همه ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تقویت مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها به میدان بیاند چراکه این مهم یک وظیفه ذاتی، انقلابی و قانونی است.

این مسئول بیان داشت: جنبه مردمی مأموریت حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها نیز نسبت به نقش ستادی خود اهتمام داشته باشند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین، مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این قرارگاه حضور داشته باشند و نقش ستادی و مطالبه‌گری را ایفا کنند. عدم سازش با دشمن، اطاعت از ولایت و تداوم راه شهدا موضوعاتی است که در قالب جهاد تبیین برای همه آحاد جامعه در همه رده سنی باید تبیین شود.

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بحمدالله تحرک‌های خوبی در حوزه یادمان‌های استان صورت گرفته که امیدواریم با فعال شدن هیئت امنای شهدای گمنام در هر یادمان، در جهت احداث، تکمیل و برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و تبدیل این یادمان‌ها به یک قطب فرهنگی گام‌های موثری برداشته شود.

وی ادامه داد: سعی کنید با کمک دستگاه‌های محلی در یادمان‌های مرکزی هر شهر ظرفیتی ایجاد شود تا آن یادمان پاتوق پیشکسوتان دفاع مقدس و دلدادگان ایثار و شهادت شود.

این مسئول تألیف کتاب در حوزه دفاع مقدس و ورود به بازار کتاب و همچنین برگزاری مستمر و منظم جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را ضروری دانست.

در این نشست سرهنگ پاسدار «جواد قاصد نظامیان» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی ضمن تشریح اهمیت تدوین دانشنامه دفاع مقدس، نقش‌آفرینی شهرستان‌ها را در احصا نقش خود در این حماسه ماندگار جهت انعکاس در دانشنامه دفاع مقدس استان خواستار شد.

همچنین در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت جام، صالح‌آباد، سرخس و تایباد گزارشی از روند پیشرفت مأموریت‌های محوله در حوزه‌های مختلف، ارائه کردند.

ادای احترام به شهید گمنام تیپ ۳۸ زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و دیدار با امیر سرتیپ دوم «علی کریمی» فرمانده این تیپ و همچنین شرکت در یادواره ۱۰ شهید جهاد سازندگی تربت جام از دیگر برنامه‌های سردار یوسفعلی‌زاده در سفر به تربت جام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار