معاون رئیس‌جمهور:

دشمن با جنگ رسانه‌ای به‌دنبال خسته کردن مردم از مقاومت است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه انتشار اخبار درست پیشگیری کننده بسیاری از جنگ‌هاست، گفت: دشمن با جنگ رسانه به دنبال خسته کردن مردم از مقاومت است.
کد خبر: ۵۷۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ - 27February 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست امضای تفاهمنامه شش جانبه بنیاد شهید ایران و بنیادهای شهید کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، یمن و سوریه که امروز دوشنبه هفتم اسفند برگزار شد، اظهار داشت: یک نبرد طولانی بین جریان سلطه و پرچمداران خط توحید در طول تاریخ وجود داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این جنگ همه جانبه و ترکیبی است که جنبه‌های فرهنگی رسانه‌ای و اقتصادی زیادی دارد‌. هدف دشمن این است که با تاثیر گذاشتن بر افکار مردم منطقه آنان را از مقاومت خسته و مردم را مایوس کند لذا اینجا موضوع جنگ روایت‌ها پیش می‌آید، روایاتی که دشمن ارائه می‌کند و حقایقی که در واقعیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: شبکه جهانی بی‌بی‌سی مستندی از جنگ سوریه ساخته و به فضای رسانه‌ای که پنج سال قبل از جنگ سوریه به راه افتاد اعتراف کرده بود. این مستند به مقایسه شبکه‌های عربی و چگونگی صحبت آنان درباره حاکمان سوریه پرداخته بود که باعث سوگیری مردم نسبت به این حاکمان شد، لذا جنگ روایت‌ها از این منظر مهم است.

رئیس بنیاد شهید گفت:  اخبار درست پیشگیری کننده از بسیاری جنگ‌هاست. سیاست دشمنان ما ایجاد تفرقه  و جنگ‌ مذهبی و قومی و مرزی است تا مردمی که هزاران سال با دوستی کنار هم زندگی کردند با یکدیگر درگیر شوند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها تصریح کرد: همراه با صدا و سیمای ایران و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها تصمیم گرفتیم در سالروز میلاد امام سجاد (ع) و به مدد خون شهدای رسانه که راوی دلاوری سایر مجاهدین هستند همایشی برگزار کنیم. امام سجاد (ع) رسانه کربلا بود و خط کربلا و مجاهدت عاشوراییان را در طول تاریخ جاری و ساری کردند. همین کار را شهدای رسانه محور مقاومت انجام دادند.

قاضی‌زاده با اشاره به لزوم افزایش همکاری‌ها در عرصه رسانه با کشورهای مقاومت بیان کرد: ما ضربه خورده‌های نظام سلطه و رسانه‌های جهانی هستیم.

وی همچنین در خصوص برگزاری همایش شهدای رسانه کشورهای مقاومت گفت: یک وزیر سه رئیس کمیسیون‌، چهار معاون وزیر، سه شخص از حماس و حزب الله، ۲۸ مقام رسانه‌ای از کشورها، ۱۲۰ خانواده شهید مقاومت و ۱۵۰ شهید رسانه‌ای ایران در این همایش حضور داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره مفاد تفاهمنامه امضا شده بیان کرد: این تفاهمنامه پنج محور و یک موضوع حقوقی در بند ششم دارد. محور اول تقویت روابط فرهنگی و کارهای مشترک فرهنگی مثل برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشترک است. تبادل تجارب اجرایی برای ارائه خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران محور دوم است. محور سوم همکاری‌ها در حوزه گردشگری دینی و باستانی و درمانی است. محور چهارم تبادل دانشجو و استاد و پنجم کارهای علمی مشترک برای ارائه خدمات است. این تفاهمنامه تا زمانی که کشورهای امضا کننده مایل به اجرا باشند تجدید می‌شود. 
انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار