مدیرکل بهزیستی استان کردستان:

توانمندسازی سالمندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های اولویت‌دار است

«رسولی» توانمندسازی سالمندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خواند و گفت: آموزش و مهارت‌آموزی فرد و مراقبان سالمندان، ایجاد و توسعه محیط‌های توانمندساز و توسعه مشارک اجتماعی سالمندان در کردستان در دستور کار است.
کد خبر: ۵۷۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 21February 2023

توانمندسازی سالمندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های اولویت‌دار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسین رسولی» مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بررسی برنامه راهبردی سند ملی سالمندان در راستای عملیاتی کردن مصوبات و اشراف به وظایف تخصصی جزو برنامه‌های اولویت‌دار در استان است.

وی با بیان اینکه پیری بر سر راه همه انسان‌هاست، گفت: حدود 9میلیون نفر جمعیت سالمندان کشور را تشکیل داده که از این تعداد 180هزار نفر از آنان در کردستان در رنج گروه سنی 60سال به بالا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان توانمندسازی سالمندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خواند و  تصریح کرد: سالمندی هم‌ تهدید بوده هم فرصت که می‌توان با بومی‌سازی سیاست‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی تبیین و ترویج‌ سیاست‌ها و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در خصوص سالمندآزاری و پیری ستیزی، حمایت از سیاست‌ها و اقدامات پیشگیری از شکاف نسلی و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی را از اهم اهداف ارتقاء سطح فرهنگی پدیده سالمندی عنوان کرد و  افزود: آموزش و مهارت‌آموزی فرد و مراقبان سالمندان، ایجاد و توسعه محیط‌های توانمندساز و توسعه مشارک اجتماعی سالمندان در کردستان در دستور کار است.

رسولی از برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی اقدامات پیشگیرانه و خدمات درمانی و توانبخشی برای سالمندان خبر داد و بیان کرد: همچنین تامین معیشت و خدمات مالی، توسعه و تقویت خدمات نگهداری و حمایت از توسعه خدمات اجتماعی، فرهنگی‌ و ورزشی به سالمندان نیز از دیگر اهدافمان در استان است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز سالمندان همواره مورد تاکیدمان است، اظهار کرد:  متاسفانه ردیف بودجه‌ای خاصی برای تامین منابع مالی پایدار جهت نظام حمایتی از سالمندان در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با ذکر اینکه بسیاری از سیاست‌های حمایتی به دلیل نبود بودجه اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: تعداد سالمندان زیرپوشش بهزیستی در شهرستان‌های استان شش هزار و 565نفر است.

رسولی از ارائه خدمات به 50نفر در مرکز سالمندان سنندج خبر داد و  گفت: خانه حمایتی ویژه سالمندان نیز اخیرا در استان در دستور کار قرار گرفته و حداکثر ظرفیت هر خانه 10نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار