مدیرکل بهزیستی استان کردستان:

۱۷۰ هزار نفر جمعیت سالمندان کردستان را تشکیل می‌دهند

«رسولی» گفت: حدود ۹ میلیون نفر جمعیت سالمندان کشور را تشکیل داده که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از آنان در کردستان در رنج گروه سنی ۶۰ سال به بالا هستند.
کد خبر: ۵۹۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 20June 2023

۱۷۰ هزار نفر جمعیت سالمندان کردستان را تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسین رسولی» مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سالمندان بخشی از اقشار جامعه بشری را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف دینی و غیردینی برای قشر سالمند جایگاه و احترامی خاص در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سالمندان نظر به تجربه فراوان و چشیدن سرد و گرم روزگار می‌توانند الگوهایی ارزنده و بسیار راهبردی در جهت پیشرفت و ارتقای همه ابعاد زندگی بشر (اعم از دینی و غیردینی) باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه پیری بر سر راه همه انسان‌هاست، بیان کرد: حدود ۹ میلیون نفر جمعیت سالمندان کشور را تشکیل داده که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از آنان در کردستان در رنج گروه سنی ۶۰ سال به بالا هستند.

این مسئول از ارائه خدمات به ۵۰ نفر در مرکز سالمندان سنندج خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی خانه‌های حمایتی ویژه سالمندان اخیرا در دستور کار استان قرار گرفته و حداکثر ظرفیت هر خانه ۱۰ نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار