بخوانیم و بسازیم/

نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای کتابخوان شدن

یکی از مواردی که همواره در خرید کتاب باید مد نظر قرار دهیم این است که کتابی را خریداری کنیم که ارزش خواندن داشته باشد، چرا که ذهن ما ارزشمندتر از آن است که با مطالبی کم ارزش پر شود.
کد خبر: ۶۶۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳ - 12May 2024

نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای کتابخوان شدنگروه جامعه دفاع‌پرس - سعید نوروزی‌پور؛ نمایشگاه کتاب یکی از رخدادهای فرهنگی است که هر ساله این فرصت را برای ماه فراهم می‌سازد تا به دور از دغدغه‌های روزمره در سالن‌ها و غرفه‌های مختلف نمایشگاه قدم بزنیم و آثار جدید و تجدید چاپ شده قدیم صدها نویسنده داخلی و خارجی را ببینیم.

مشاهده و حجم آثار منتشر شده در نمایشگاه سی و پنجمین به این دوره جلوه پرشکوهی و کم نظیری داده است؛ این حجم از آثار منتشره در کشورمان و آگاهی از این تعداد نویسنده و صاحب قلم، هر فردی را به وجد می‌آورد.

مشاهده هزاران مشتاق کتاب، که از سراسر کشور، سختی سفر را بر خود هموار کرده‌اند تا از نزدیک در این رخداد مشارکت داشته باشند، انگیزه مضاعف برای خرید و خواندن کتاب در ما پدید می آورد و چه بسا موجب می شود تا ما نیز به جرگه کتاب خوانان بپیوندیم.

نمایشگاه کتاب این فرصت را برای هر یک از ما فراهم می سازد تا در اندک زمانی، آثار قلمی مورد علاقه خود را پیدا کنیم و با خرید و خواندن آنها ذهن خود را غنا بخشیم. از آن گذشته، نمایشگاه کتاب موجب می شود تا از خود بپرسیم که از میان این انبوه کتاب معرفت آفرین، چه تعداد را پیش تر خوانده ایم، و اندیشه های ناب نهفته در آن ها را از آن خود کرده‌ایم.

حضور در نمایشگاه کتاب و خرید آثار مورد علاقه خویش، یک ضرورت و رفتار فرهنگی ستودنی است و لاجرم هر یک از ما با شرکت در این رخداد فرهنگی، لذت معنوی و فرهنگی بی بدیلی را ارزانی خود می داریم. من کتاب خوانان بسیاری را می شناسم که لذت کتاب خواندن حرفه ای خویش را از همین نمایشگاه کتاب شروع کرده اند و اینک آن را به هیچ قیمتی فرو نمی گذارند. چه، آنان می دانند لذت ذهنی حاصل از کتاب خواندن و کسب معرفت، نه تنها هرگز پایان نمی یابد بلکه به گونه ای تصاعدی، پیوسته فزونی می یابد.

یکی از مواردی که همواره در خرید کتاب باید مد نظر قرار دهیم این است که کتابی را خریداری کنیم که ارزش خواندن داشته باشد، چرا که ذهن ما ارزشمندتر از آن است که با مطالبی کم ارزش پر شود. از جمله موراد دیگر این است که مسئولین باید تسهیلات و تخفیفاتی را برای خرید کتاب در نظر بگیرند تا مشتاقان بتوانند بدون دغدغه آنچه را می‌خواهد خریداری کنند.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی است برای کتاب خوان شدن و با کتاب خواندن و کسب دانایی است که می‌توانیم جهانی بهتر داشته باشیم و بتوانیم در موضوعات مختلف به علم خود تکیه کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار