خطری که از بیخ گوش تک‌تیرانداز اسطوره دفاع مقدس گذشت+ عکس

تصویری از شهید «عبدالرسول زرین» به یادگار مانده که در آن، علی‌رغم اینکه چهره‌ای بشاش و خندان دارد، بخشی از گوش وی آسیب دیده و خونین شده، تا جایی که خون گوش او بر روی گردن و پیراهنش ریخته شده است.
کد خبر: ۵۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ - 18February 2023

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، شهید «عبدالرسول زرین» تک‌تیرانداز ماهر دوران دفاع مقدس بود که فرمانده‌اش شهید «حسین خرازی» به او لقب «گردان تک‌نفره» داد. دلیل این نامگذاری هم این بود که هر کجای خط که سنگر داشت، جبهه دشمن را به هم می‌ریخت و به تنهایی کار یک گردان را می‌کرد.

شهید «زرین» جزو نیرو‌های اصلی و بنیان‌گذاران لشکر امام حسین (ع) بود که تعداد زیادی از نیروهای بعثی خصوصاً تک‌تیراندازهای ماهر و فرماندهان بعثی را هدف قرار داده و به هلاکت رسانده بود. مهارت این شهید والامقام در تیراندازی در حدی بود که با فشردن تنها یک‌بار ماشه، آتش‌بار دشمن را خاموش می‌کرد.

خطری که از بیخ گوش تک‌تیرانداز اسطوره دفاع مقدس گذشت+ عکس

تصویری از این رزمنده دوران دفاع مقدس به یادگار مانده که در آن، علی‌رغم اینکه چهره‌ای بشاش و خندان دارد، بخشی از گوش وی آسیب دیده و خونین شده، تا جایی که خون گوش او بر روی گردن و پیراهنش ریخته شده است؛ شهید خرازی در وصف این صحنه گفته است: «بعد از عملیات طریق‌القدس نزدیک ایشان بودم. با روحیه و شادابی بالایی کارش را انجام می‌داد و داشت به سمت عراقی‌ها تیر می‌زد و من می‌دیدم که چگونه تک‌تیراندازهای عراقی را هدف می‌گرفت. به من گفت «حسین ببین چگونه دارند فرار می‌کنند و چگونه ذلیلانه زمین می‌خورند». و من خودم چند صحنه از مبارزات ایشان را شاهد بودم. تا اینکه جایی که ایشان جنگ می‌کرد را عراقی‌ها کشف کردند و یک تیری از جانب تک‌تیرانداز آن‌ها رها شد و من کنار ایشان ایستاده بودم که خدا خیلی به ما رحم کرد و خدا خیلی به ما لطف کرد که همان لحظه ایشان را برای ما نگه داشت. یک تیر آمد و از بغل گوش ایشان رد شد و لاله گوش راست ایشان را سوراخ کرد ولی ایشان اصلاً خم به ابرو نیاورد و اصابت گلوله دشمن را با لبخند زیبایی پاسخ داد. گروهی از فیلم‌برداران هم آن‌جا بودند که بلافاصله فیلم و عکس ایشان را گرفتند و یک عکسی از او در آن لحظه به یادگار هست که این خود گواه صادقی است از تلاش و مبارزات و حماسه‌های ایشان».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها