گشودن ۲ گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه

معاون مرکز روسی آشتی در سوریه از اقدام دمشق در گشودن دو گذرگاه مرزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوری در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 14February 2023

گشودن ۲ گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، ژنرال «اولگ ایگوروف» معاون مرکز روسی آشتی در سوریه از اقدام دمشق در گشودن دو گذرگاه مرزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوری در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی خبر داد.

ایگوروف گفت: در اجرای دستور بشار اسد رئیس جمهور روسیه، گذرگاه‌های سراقب و ابو الزندین به صورت یکجانبه و در راستای ارائه کمک به زلزله زدگان در خارج از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی گشوده شد و کاروان‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه به قربانیان تشکیل گردید.

این مقام روس در عین حال از دشوار بودن ارائه کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان به دلیل عدم وجود تضیمن‌های امنیتی در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی و مسلح غیرقانونی خبر داد.

ایگوروف همچنین افزود که کاروان کمک‌های بشردوستانه آماده حرکت به سمت مناطق زلزله زده با همراهی نمایندگان هلال احمر است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری بر ضرورت ارسال کمک‌های فوری به کل مناطق سوریه از جمله مناطق اشغالی و تحت کنترل گروه‌های تروریستی مسلح تأکید کرده بود.

در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار‌ها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشور‌های مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه هم پیش از این خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شده بود.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه از کشور‌های عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری داده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

این وزارتخانه در ادامه از کشور‌ها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار