در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور مطرح شد؛

سردار کارگر: شهدا عامل وحدت و یکپارچگی ملت ایران هستند/ مراسم تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهدا عامل وحدت و یکپارچگی ملت ایران هستند، گفت: مراسم تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 22December 2022

سردار کارگر: شهدا عامل وحدت و یکپارچگی ملت ایران هستند/ مراسم تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در  یکصدودهمین جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور که صبح امروز (پنج‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مسئله راهیان نور، اظهار داشت: راهیان نور بستر مناسبی جهت تبيين، ترویج و ارائه ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه مخاطب به ویژه نسل جوان است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه سازمان بسیج یکی از نهادهای کلیدی و مبنایی در حوزه راهیان نور است بر حضور فعال‌تر این نهاد انقلابی در برگزاری اردوهای راهیان نور در سال جاری تاکید کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اينکه ریاست محترم جمهوری اسلامی همواره در موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده است، افزود: بحمدالله تعاملات مطلوبی در حوزه برگزاری راهیان نور در سراسر کشور وجود دارد و استان‌ها نیز در این رابطه اعلام آمادگی کرده و حضور فعال خواهند داشت.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اينکه سفرهای راهیان نور نیز هم‌اکنون برقرار است، افزود: البته حضور پرشور مردم  را از ۱۵ اسفند تا ماه تا ۱۵ فروردین که اوج سفرهای راهیان نور است، شاهد خواهیم بود و اقدامات لازم جهت تسهیل سفر کاروان‌های راهیان نور صورت می گیرد.

سردار کارگر با اشاره به برگزاری مراسم سراسری تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام، گفت: سه‌شنبه هفته آینده ششم دی ماه مصادف با روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم تشییع پیکر  ۴۰۰ شهید گمنام را در سراسر کشور خواهیم داشت که ۲۰۰ شهید در تهران از دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا و ۲۰۰ شهید عزیز دیگر نيز  در مراکز استان‌ها تشییع خواهند شد.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر نیز تشییع پیکر این شهدای عزیز در شهرستان‌ها در حال انجام است و بعد از برگزاری مراسم تشییع سراسری نیز این روند در  شهرستان‌ها تا مراسم تدفین ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین با اشاره به برگزاری مراسم وداع با شهدا در تهران، تصريح کرد:  مراسم وداع شب قبل از مراسم تشییع سراسری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم وجود مقدس شهدا و دعای خیر این عزیزان، که همواره برای کشور و مردم دارای برکات بوده است، فضای معنوی کشور را افزایش داده و توطئه‌های استکبار جهانی را با شکست مواجه کند.

سردار کارگر شهدا را عامل وحدت ملت ایران عنوان کرد و افزود: همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  ایام  شهادت سردار سلیمانی را که در آستانه آن قرار داریم، گرامی داشته و حضور فعالی در این حوزه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیون سند در حوزه دفاع مقدس تهیه شده است، تصریح کرد: روایتگری و فعالیت در حوزه دفاع مقدس باید بر مبنای ۶۸ کلان‌پروژه دفاع مقدس باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: این ۶۸ کلان‌پروژه که به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده است به‌عنوان روایت معیار باید تراز و ملاک سنجش فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف هنری، تاریخ شفاهی، نوشتاری، تبلیغاتی و... باشد و اگر مطلبی با آن مطابقت نداشت به واقع باید کنار گذاشته شود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: راویان ما باید به نقش همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در دوران دفاع مقدس احاطه داشته باشند و آنرا ارائه دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه نقش بسیج در دوران دفاع مقدس همچنان مغفول مانده است و از جهاد سازندگی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها و حتی خود دولت کمتر گفته شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت تلاش بر ایجاد غنای محتوایی در حوزه روایتگری، گفت: به واقع این غنای محتوایی است که به راوی ما هویت می‌دهد و اگر محتوای ضعیف باشد، مخاطب با آن ارتباط برقرار نخواهد کرد و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه در حوزه روایتگری دفاع مقدس باید «وحدت روایت» و «روایت وحدت» در نظر بگیریم و آنرا با محتوای غنی به جامعه مخاطب ارائه کنیم، افزود: از ارکان اصلی پیروزی در دوران دفاع مقدس برخورداری از وحدت ملی و انسجام بین نیروهای مسلح بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس باید در بستر تاریخ روایت شود، افزود: در حوزه روایتگری نباید با رویکرد جناحی وارد شد؛ چراکه دفاع مقدس تبلور عینی وحدت ملی بوده است و امروز نیز این وظیفه بر عهده ما است که حقایق دوران دفاع مقدس را به دور از علائق و سلائق جناحی و در بستر روند تاریخی خودش به جامعه و نسل جوان ارائه دهیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه علاقه و سلیقه شخصی ما نیز نباید در محتوای فعالیت‌های ارزشی مرتبط با دفاع مقدس تأثیر بگذارد، گفت: اگر ما امروز حقیقت دفاع مقدس را به نسل جوان ارائه دهیم و حماسه‌هایی که در بستر وقایع تلخ و شیرین دفاع مقدس اتفاق افتاده را به جامعه مخاطب ارائه دهیم به واقع این همان جهاد تبیین است و ثمره آن فراموش نشدن و عدم تحریف دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در تمامی عرصه ها به ویژه دفاع مقدس، گفت: امروز ذهن جوانان ما پر از ابهام است؛ از اینرو باید با محتوای قوی و غنی و مخاطب شناسی فعالیت های لازم را در حوزه دفاع مقدس انجام دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار