نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

خطاهای زیاد، حیای انسان را کم می‌کند

«علیدادی سلیمانی» گفت: در روایات متعددی، زیاد صحبت کردن مشکلات فراوانی بوجود می‌آورد و کسی که زیاد حرف بزند خطاهای او هم بیشتر می‌شود و کسی که خطاهای او زیاد شد، حیای او کم می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ - 18December 2022

خطاهای زیاد، حیای انسان را کم می کند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» امروز (یکشنبه) در سلسله جلسات اخلاق در مکتب شهید سلیمانی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی که ماهانه در بیت‌الزهرای حاج قاسم برگزار می‌شود؛ پیرامون حدیث نبوی «لِكُلِّ شَيءٍ حيلَةٌ ، وحيلَةُ الصِّحَّةِ فِي الدُّنيا أربَعُ خِصالٍ: قِلَّةُ الكَلامِ و قِلَّةُ المَنامِ و قِلَّةُ المَشيِ و قِلَّةُ الطَّعامِ» نکاتی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: پيامبر خدا صل الله عليه و آله فرمودند «هر كارى را چاره اى است و چاره تندرستى در دنيا، چهار چيز است: كم سخن گفتن، كم خوابیدن، كم راه رفتن و كم خوردن»

وی با تأکید بر اینکه عمر انسان سرمایه است؛ افزود: در روایات متعددی، زیاد صحبت کردن مشکلات فراوانی بوجود می آورد و کسی که زیاد حرف بزند خطاهای او هم بیشتر می شود و کسی که خطاهای او زیاد شد، حیای او کم می شود سپس ورع او کم می شود و وقتی ورع کم شد، فرد دل مرده می شود.

امام جمعه کرمان افزود: دل مرده گی صفت بدی است و وقتی فرد دل مرده شد به جهنم نزدیک می شود و بر این اساس ریشه نزدیک شدن به جهنم، پر حرفی است.

وی تصریح کرد: البته بر اساس حدیث امام صادق علیه السلام «اَلنَّـوْمُ راحَةٌ لِلْجَـسَدِ وَ النُّـطْقُ راحَةٌ لِلرُّوحِ وَ السُّکُوتُ راحةٌ لِلْعَقْلِ؛ خواب، آرام بخش جسم؛ سخن گفتن، آسایش روح و سکوت، سبب راحتى عقل است» حرف زدن مایه راحت روح است و روزه سکوت حرام است اما جلوی پر حرفی باید گرفته شود که هر چیز متعادل آن خوب است و اگر از حد بگذرد تبدیل به ضد می شود‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها