رئیس پلیس پیشگیری فراجا خبر داد؛

کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق

سردار بنی اسدی‌فر از کشف بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در پلیس راه آهن شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ - 17December 2022

کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاقبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «رضا بنی اسدی‌فر» رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به کشف بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در پلیس راه آهن شیراز گفت: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و قاچاقچیان کالا و ارز در پلیس پیشگیری فراجا، مأموران پلیس راه آهن فارس حین کنترل و بازرسی از انبار توشه ایستگاه راه آهن شیراز و کنترل محموله‌های ارسالی اداره پست، به چند محموله که فاقد مدارک گمرکی بودند مشکوک می‌شوند.

سردار بنی اسدی‌فر افزود: در بازرسی به عمل آمده از محموله‌های موصوف و بررسی اسناد و مدارک گمرکی مشخص شد، این کالا‌ها شامل، تعداد ۳۰۰ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال و ۵۱ عدد انواع اسباب بازی، ۱۶ ثوب اورکت به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال جمعاً به مبلغ سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ساخت کشور چین بود که در حال ارسال به صورت قاچاق از شیراز به مقصد تهران، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: کالا‌های مکشوفه فاقد هرگونه پروانه گمرکی و گواهینامه سلامت از مبادی ذی ربط بود که با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی این کالا‌ها توقیف و پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین کشفیات قاچاق در محور‌های مواصلاتی رخ داده تصریح کرد: مبدا قاچاق در شهر‌های مرزی و جنوبی کشور است، و در واقع خطوط ریلی یکی از مسیر‌های ترانزیت و حمل کالای قاچاق توسط قاچاقچیان و سودجویان می‌باشد.

سردار بنی اسدی فر از تقویت و آموزش کارکنان پلیس راه آهن پلیس پیشگیری فراجا با هدف تشدید برخورد با قاچاق کالا خبرداد و تأکیدکرد: به عموم مردم اطمینان خاطر می‌دهیم از هیچ تلاشی برای مبارزه با عاملان ناامنی اقتصادی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها