پخش مستند «حسین سیدالشهداء(ع)» با موضوع دلایل حرکت امام حسین(ع) از شبکه افق

هفتمین قسمت مجموعه مستند «حسین سیدالشهداء(ع)» با موضوع دلایل حرکت امام حسین(ع) به سوی کوفه سه‌شنبه(28 مهرماه) پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ - 19October 2015

پخش مستند «حسین سیدالشهداء(ع)» با موضوع دلایل حرکت امام حسین(ع) از شبکه افق

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، هفتمین بخش از مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» به ترک مکه توسط امام حسین(ع) و حرکت ایشان به سوی کوفه می پردازد.

در این قسمت و طی گفت وگو با کارشناسان ایرانی و خارجی در حوزه تاریخ اسلام، عنوان می شود که امام حسین(ع) به واسطه هزاران نامه ای که از سوی کوفیان به ایشان نوشته شد، قبل از اتمام مناسک حج و با گروهی اندک، به سمت کوفه حرکت می کند.

آخرین کسی که قصد داشت امام را از رفتن به کوفه باز دارد عمر بن سعید بن عاص والی مکه بود که در نامه اش به امام حسین(ع) می نویسد من شما را به پناه می برم از اینکه به اختلاف و تفرقه افکنی روی بیاورید زیرا می ترسم این کار موجب از بین رفتن شما شود.

شیخ خالد البلا اسلام شناس و پژوهشگر، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، علی ابوالخیر پژوهشگر و کارشناس تاریخ اسلام و شیخ عبدالناصر الجبری استاد دانشگاه و از علمای اهل سنت لبنان از جمله کارشناسانی هستند که در این برنامه با آنها گفت وگو شده است.

مجموعه «حسین سید الشهداء(ع)» کاری است از سید رائد امیری تهرانی که هفتمین قسمت آن سه شنبه 28 مهرماه ساعت 18.30 و تکرار آن ساعت 23.30 از شبکه افق پخش می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار