فردا از شبکه افق پخش می‌شود؛

مستند «ملی بدون کارت»؛ روایتی از زندگی رزمنده هندی در جبهه‌های ایران

مستند «ملی بدون کارت» درباره جانبازی هندی الاصل است که در دوران دفاع مقدس برای کمک به جبهه‌ها در ایران حضور پیدا می‌کند و در همین راه به درجه جانبازی نائل می‌آید.
کد خبر: ۵۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ - 12October 2015

مستند «ملی بدون کارت»؛ روایتی از زندگی رزمنده هندی در جبهه‌های ایران

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بسیاری از ایرانیان در طول دوران دفاع مقدس خانه و کاشانه و کار و زندگی خود را رها کردند تا به دفاع از اسلام و سرزمینشان بپردازند در این بین افرادی بودند با ملیتهای دیگر که به دلیل پرچم داری مقاومت توسط جمهوری اسلامی، گام در این میدان نهادند و بدون اینکه کشور خود آنها مورد تهاجم قرار گرفته باشد، خود را در معرض جنگی قرار دادند که در واقع نبرد میان حق و باطل در قرن بیستم بود.

این افراد به صورت داوطلبانه و بر اساس ندای فطرت درونی خویش که انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را سرآغازی بر نهضتهای مردمی و دینی علیه استبداد و استکبار میدانستند به ایران آمدند و به عنوان رزمندهای ساده به جنگ با دشمن بعثی و استکبار جهانی پرداختند.

مستند «ملی بدون کارت» درباره جانبازی هندی الاصل است که در سالهای نخست انقلاب به ایران آمده و ازدواج کرده است.

او در در زمان جنگ به جبهه رفته و چندین بار هم مجروح شده ولی تاکنون موفق نشده است حتی کارت ملی و شناسنامه ایرانی دریافت کند و دلیل این مسئله هم عدم همکاری مسئولان ذیربط است.

این جانباز هندی به همین دلیل از بسیاری حقوق اجتماعی و مالی محروم شده در حالیکه مشکلات زیادی هم برای او به وجود آمده است.

«ملی بدون کارت» طی گفتوگو با این شخص و خانوادهاش گوشهای از مظلومیتهای این جانبازی غیر ایرانی را به تصویر میکشد.

این مستند برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 21 مهرماه ساعت 21 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت های 9.30 و 14.30 روز بعد به روی آنتن میرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها