مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نسبت به مطالبه‌گری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: هدف از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرچمداری ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جای‌جای استان است تا از این طریق مطالبه‌گری نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه جاوید به‌عنوان یک تکلیف صورت گیرد.
کد خبر: ۵۵۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ - 01November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به منظور ارتقای هماهنگی‌ها، افزایش انسجام درونی و انتقال تجارب نشست محوری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از مدیران این اداره‌کل و مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های قوچان، درگز، چناران و کلات امروز در قوچان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه انقلابی و مسئولیت همگانی است که مسئولین و قشرهای مختلف مردم باید با صدزبان بدون توجه به محدودیت‌های مکانی و زمانی نسبت به اجرای این مأموریت اهتمام داشته باشند.

وی افزود: فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک رسالت و مسئولیتی بزرگ، وظیفه‌ای شرعی و جهادی است که وسعت اجرای آن گسترده است و حتی خانواده را در بر می‌گیرد.

نسبت به مطالبه‌گری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام شود

این مسئول در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، گفت: هدف از راه‌اندازی این دفاتر پرچمداری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جای‌جای استان است تا از این طریق مطالبه‌گری نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش ستادی و مطالبه‌گری دارند و اجرائیات بر عهده دستگاه‌های محلی و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس است. این دفاتر باید ذهن مسئولین دستگاه‌ها را نسبت به این مأموریت معطوف کنند تا دچار غفلت نشوند.

وی بیان داشت: از برکات راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها اجرای اقدامات مهم و بزرگی است که با دست خالی انجام گرفته است.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در معرفی و تبیین سیره شهدا به دانش‌آموزان گفت: برای پیشبرد مأموریت‌‌‌ها در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مطالبه‌گری خسته و آزرده نشوید چراکه عین حق است و تکلیف محسوب می‌شود.

نسبت به مطالبه‌گری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی لازمه میزبانی شهدای گمنام را در شهرها منوط به تکمیل یادمان‌های شهدای گمنامی است که در سال‌های گذشته در سطح شهرستان به خاک سپرده شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس است چراکه در این نشست‌ها مسئولان محلی بر مأموریت متمرکز می‌شوند و با بسیج ظرفیت‌ها و تقسیم کار، وظایف به بهترین نحو انجام می‌شود.

وی با بیان اينکه یادمان‌های شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند، ابراز داشت: باید هیئت‌امنای یادمان‌های شهدای گمنام تشکیل شود تا با پشتیبانی دستگاه‌های محلی و خیرین بر روند احداث یادمان، حفظ و نگهداری و همچنین برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی نظارت شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: ساختار دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و جوانان آتش به اختیار، یک مجموعه مردم‌نهاد است؛ بر همین اساس باید نسبت به استقرار دفاتر نمایندگی و پیشبرد مأموریت‌‌ها به‌صورت مردمی با استفاده از ظرفیت‌های محلی اقدام شود.

نسبت به مطالبه‌گری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام شود

در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های قوچان، درگز، چناران و کلات ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که سردار یوسفعلی‌زاده تدابیری را جهت رفع این دغدغه‌ها ابلاغ کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها