نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

سردار «یوسفعلی‌زاده» در نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی، بهره‌گیری از ظرفیت افراد توانمند و اثرگذار در ساختار این دفاتر را ضروری دانست.
کد خبر: ۶۰۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ - 07August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در باخرز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در کلیه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده یک ساختار مردمی است و در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبه‌گری می‌کنند که این نقش بسیار تعیین‌کننده است.

وی افزود: ساختار اجرایی دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها باید تکمیل شود و تنها به تعداد محدودی از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار بسنده نشده و در بخش‌های تخصصی افراد واجد شرایط بیشتری بکارگیری شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه از جامعه ایثارگری در ساختار دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های ستادی پیش‌بینی شده برای بخش‌های تخصصی با حضور افراد توانمند و اثرگذار تکمیل شود چراکه این ظرفیت پایان‌ناپذیر است و می‌تواند در شهرستان‌ها در کنار دستگاه‌ها همراهی و همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اداری و ستادی مقوم کار هستند و برای این منظور از ظرفیت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام بهره‌گیری شده و نشست‌های آن منظم و مستمر برگزار شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در این جلسات باید نیازها احصا، مطرح و پاسخ داده شود و مسئولین جلسات نسبت به نتیجه مذاکرات حساس بوده و تصمیم‌ بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به لایه‌های تخصصی مأموریت از جمله ادبیات و تألیف کتاب، احصا عملکرد شهرستان در دفاع مقدس جهت انعکاس در دانشنامه، احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و تبدیل آن به قطب فرهنگی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در تفهیم مأموریت برای دستگاه‌های، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس بسیار اثرگذار است.

این مسئول یادآور شد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت پیشبرد مأموریت‌ها به خصوص تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در جغرافیای شهرستان استفاده شود.

در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز و صالح‌آباد ضمن گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان، اولویت‌های کاری خود را در سال جاری برشماری کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی پس از ارائه این گزارش، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استمرار و تقویت این برنامه‌ها را در طول سال ضروری دانست.

سردار یوسفعلی‌زاده در بدو ورود به باخرز با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ سه شهید والامقام گمنام این شهر ادای احترام کرد.

نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

نشست بررسی عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های شرق خراسان رضوی برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار