امروز حرمله های زمان، همچون زمان جاهلیت از کشتن کودکان ابایی ندارند

همایش شیرخوارگان حسینی با هدف بزرگداشت مقام طفل شش ماهه اباعبدالله الحسین علیه السلام، حضرت علی اصغر علیه السلام، امروز جمعه ۲۴مهرماه، مصادف با دوم ماه محرم در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ - 16October 2015

امروز حرمله های زمان، همچون زمان جاهلیت از کشتن کودکان ابایی ندارند

به گزارش گروه سایررسانه های دفاع پرس، امروز(24مهرماه)، نوزادان و شیرخوارگان در آغوش مادران، با حضور در همایش سراسری "شیرخوارگان حسینی" گرد هم آمدند و با علی اصغر (ع)، طفل شش ماهه دشت کربلا، همنوا شدند.

 بر اساس این گزارش، مادران با کودکانی که لباس سبز و سفید بر تن داشتند آمدند تا بار دیگر با حضرت علی اصغر(ع) پیمان ببندند و کودکان شیرخوار خود را نذر امام زمان(عج) کنند و به فرزندانشان رسم دلدادگی و عاشقی بیاموزند.
 
فرشته تختی، کارشناس امور تربیتی و خانواده و استاد حوزه و دانشگاه، در این همایش، از عاشورا به عنوان یک نمایشگاه بزرگ یاد کرد و افزود: عاشورا تاریخ بزرگ برای جهانیان است که بعنوان یک نمایشگاه بزرگ معنویت و معرفت، باید پای پیام ها و عبرت های آن نشست.
 
این کارشناس امور تربیتی افزود: این نمایشگاه غرفه های بی نظیر صبرآموزی، توکل، ایثار، ستم ستیزی و ذلت گریزی دارد.
 
وی با بیان حدیثی از امام باقر(ع) در این خصوص گفت: عشق به امام حسین(ع) و عاشورا، حرارتی در دل های مومنین ایجاد کرده است که هیچگاه سرد نمی شود.
 
تختی با بیان اینکه عاشورا دانشگاه است و باید از وقایع آن درس گرفت، تصریح کرد: به خصوص زنان جامعه ما باید پیام زنان عاشورایی را درک و آن را در زندگی خود به کار گیرند.
 
وی با اشاره به خصیصه الگودهی عاشورا، عنوان کرد: درس بزرگی که امام حسین(ع) و یاران ایشان در عاشورا دادند، درس ایثار، مقاومت و ولایت پذیری بود.
 
وی افزود: حضرت زینب(س) بعنوان یک زن عاشورایی و کسی که الگوی همه ما چه مرد و چه است، به ما درس صبر، شکیبایی، مقاومت، ولایت مداری و ولایت محوری آموخت.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه زینب کبری(س) و حضرت عباس(ع) برای مرد و زن الگو است و اختصاص به قشر خاصی ندارد، گفت: درس حمایت از دین و دینداری و ولایت محوری را باید از صحرای کربلا و امام حسین(ع) و یاران ایشان آموخت.
 
وی با اذعان بر اینکه بعضی از افراد سعی می کنند وقایع جانسوز از عاشورا بسازند، خاطرنشان کرد: کربلا و عاشورا به قدری جانسوز است که ما دیگر نیازی به واقع خود ساخته نداریم.
 
تختی با اشاره به شخصیت ممتاز همسر امام حسین(ع)، یادآور شد: این شخصیت ها باید در دهه محرم بیشتر معرفی شوند و نقش آنان در عاشورا برای جوانانی که امروز راه خود را گم کرده اند، تبیین شود.
 
وی از حضرت علی اصغر(ع) بعنوان نماد و پرچم برافراشته رسوایی و اسارت قلب ستمگران یاد کرد و افزود: امروز هم حرمله های زمان، همچون  زمان عاشورا، نوجوانان و شیرخوارگان فلسطینی را با گلوله از پا در می آورند.
 
 تختی با اشاره به واقعه عاشورا خاطر نشان کرد: آن زمان جاهلیت عرب بود و امروز هم همان جاهلیت به شکلی مدرن وجود دارد.
 
 وی تاکید کرد: باید مکتب عاشورا را در زندگی خود پیاده سازی کنیم و پای درس ها و معرفت شخصیت های کربلا بنشینیم تا بتوانیم در برابر هجوم دشمنان و فرهنگ مبتذل که اعتقادات ما را نشانه می رود، ایستادگی و از دین خود دفاع کنیم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره با عظیم خواندن واقعه عاشورا، از مادران خواست تا فرزندان خود را با الگوی امام حسین(ع) تربیت کنند و با حفظ عفاف و حجاب خود، فضای جامعه را با معنویت آراسته و معروف ها را در جامعه گسترش دهند.
 
منبع: شبستان
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها