شاعر دفاع مقدس:

نویسندگان دفاع مقدس نسبت به تولید اثر به‌عنوان یک اولویت، اهتمام داشته باشند

«هاشمی» گفت: دستگاه‌های متولی حوزه نشر کتاب در عرصه دفاع مقدس باید به نویسندگان دغدغه‌مند فرصت ارائه اثر داده و اتاق فکری تشکیل دهند همچنین تولید محتوای تازه و مخاطب پسند را در اولویت کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 22October 2022

«منیره هاشمی» نویسنده و شاعر دفاع مقدس در حوزه کودک در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: به دلیل این که پدرم نظامی بود و در لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) خدمت می‌کرد، دوران جنگ و جبهه را از نزدیک حس کرده بودم و همین امر باعث شد تا به نویسندگی در خصوص شهدا، دفاع مقدس و خاطرات آن دوران تمایل پیدا کنم.

وی افزود: از دوره نوجوانی با مرکز آفرینش‌های ادبی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدم و نویسندگی را آغاز کرده و به آن علاقمند شدم و هم‌اکنون نیز به‌عنوان مربی فرهنگی در این کانون مشغول به انجام وظیفه هستم.

این نویسنده دفاع مقدس یادآور شد: در حوزه‌های شعر و داستان در رده سنی کودکان و نوجوانان تاکنون حدود ۴۰ عنوان کتاب نوشته‌ام که پنج عنوان آن در حوزه دفاع مقدس بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این عناوین شامل سایه مهربان، پرنده‌ی پنجشنبه، خلبان شهید، س اول ستاره و باباها گم نمی‌شوند، هستند که توسط نشر شاهد، صریر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و زلال اندیشه طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ به زیور طبع آراسته شده است

این نویسنده دفاع مقدس بیان داشت: اولین کتابی که با موضوع دفاع مقدس منتشر شد، «سایه مهربان» است که در سال ۱۳۸۹ برگزیده سومین کتاب سال دفاع مقدس در بخش شعر کودک و نوجوان شد. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار نوجوان برای شهداست که در آن سعی شده ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا را با زبان نوجوان بیان کنم.

هاشمی ادامه داد: کتاب باباها گم نمی‌شوند که با استقبال خوبی از طرف مخاطبین روبه‌رو شد روایتی داستان‌گونه از شهدای مدافع حرم به‌خصوص شهدای مظلوم خان‌طومان است.

این شاعر دفاع مقدس خطاب به دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: دستگاه‌های متولی حوزه نشر کتاب در عرصه دفاع مقدس باید به نویسندگان دغدغه‌مند فرصت ارائه اثر داده و اتاق فکری تشکیل دهند همچنین تولید محتوای تازه و مخاطب پسند را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار