کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران تشریح کرد؛

چگونگی رفتار رانندگان در مواجهه با نابینایان

سرهنگ جوانبخت چگونگی رفتار رانندگان در مواجه با نابینایان را تشریح کرد و گفت: یقیناً این ما هستیم که باید فرصت عبور را در اختیار فرد نابینا بگذاریم.
کد خبر: ۵۵۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ - 15October 2022

چگونگی رفتار رانندگان در مواجهه با نابینایانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «رابعه جوانبخت» کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران در برنامه شهر امن در خصوص مواجه رانندگان با افراد نابینا در سطح معابر شهری توضیح داد و اظهار داشت: یک مشخصه‌ای وجود دارد که وقتی که فردی با سایر افراد یک محدودیت حرکتی دارد، مسلماً باید احتیاط بیشتری در مواجه با آنان توسط رانندگان صورت پذیرد.

سرهنگ جوانبخت افزود: رانندگان و موتورسواران باید به نابینایان فرصت یک عبور ایمن و راحت را بدهند چرا که او کندی حرکت دارد و در تصمیم گیری خود برای عبور دچار مشکل هست و، چون بحث بینایی را ندارد یقیناً این ما هستیم که باید جبران کنیم و به او فرصت داده و اجازه عبور را در اختیار او قرار دهیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با دیدن عصای فرد نابینا دیگر وظیفه بر دوش ما هست که باید به او فرصت عبور را بدهیم تا بتواند از معابر و محل، عبور ایمن و امن و راحتی را داشته باشد.

وی ادامه داد: صحنه‌ای را مشاهده کردیم که راننده‌ای در مواجه با عابر پیاده نابینا از خودرو پیاده شد و خودرو را پارک کرد و با همراهی فرد نابینا، وی را از عرض راه عبور داد.

سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه برخی از موتورسواران معمولاً شتابزده عمل می‌کنند و دید خوبی ندارند و مرتب تغییر مسیر می‌دهند و این خط به خط شدن‌ها خیلی زیاد آسیب زا است، گفت: حال فرد نابینایی را تصور کنید که در خیابان در حال تردد است و درکی از مانور‌های موتورسواران ندارد ناگاه موتورسوار با این عابر پیاده مواجه می‌شود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخشی از مجروحین ما در تصادفات رانندگی کسانی هستند که از ناحیه چشم دچار مشکل می‌شوند که باز مجدد این موضوع را یادآوری می‌کنیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقص عضو‌هایی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار