نماینده ولی فقیه در مازندران:

صیانت و حفظ امنیت کشور در پرتو مقاومت است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: صیانت و حفظ امنیت کشور در پرتو مقاومت است و دشمنان باید بدانند حرکت ملت ایران روی خط مقاومت است.
کد خبر: ۵۴۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 23September 2022

صیانت و حفظ امنیت کشور در پرتو مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه برای پیروزی در مقابل طوفان زندگی و انواع دشمنی‌های دشمن حتما باید باتقوا باشیم، اظهار داشت: بر اساس سفارشات بزرگان دینی لازم است تقوا را رعایت کنیم و متشرع باشیم و حلال و حرام را دقت کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های پایانی صفر، سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) را تسلیت گفت و بیان داشت: بالاترین مصیبت، مصیبت از دست دادن این شخصیت بزرگوار است.

وی ادامه داد: همچنبن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت می‌گویم و این امام تشنه لب آب مسموم را نوشیدند و به شهادت رسیدند و بر بدن مظلومش ستم شد و هدف تیر‌های ظالمانه دشمان قرار گرفت و امروز مرقد آن امام بدون بارگاه است و در اغلب سال بدون زائر است.

امام جمعه ساری با تسلیت شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بارگاه این امام (ع) پناهگاه همه ما و نظام و انقلاب و ملت و رهبر معظم انقلاب است و این امام پاره تن پیامبر است.

وقف صدقه جاریه است

محمدی لائینی با بیان اینکه روز وقف از مناسبت‌های پیش رو است، افزود: وقف یک مسئله بسیار مهم و صدقه جاریه است و برای همیشه مال فانی را به ثروت باقی تبدیل می‌کنیم و برای همیشه سود کلان معنوی دارد.

وی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تاسیس حکومت اسلامی و شروع فتنه‌ها و جنگ‌های فراوان اظهار داشت: دشمنان ما آموزه‌های عبادی و احکام شرعی را بر نمی‌تابند و همچنین از عمق سیاسی دین اسلام عصبانی هستند و دشمنان انقلاب نیز اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.

محمدی لائینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هم این را نشان داده است و دشمنان ما هم‌پیمان شدند و اصل نظام را نشانه رفتند و خودشان معترف هستند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بیان اینکه همه ما باید از مدافعان راستین در دفاع مقدس یاد کنیم و این حماسه‌ها را فراموش نکنیم و باید در نسل‌های جدید نهادینه کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند حقیقت دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد و نسل به نسل باید با این فراز از تاریخ انقلاب آشنا شوند.

محمدی لائینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و توصیه آموزش و پرورش، دانشگاهها، مدارس و حوزه‌های علمیه به بهره گیری از این فرصت عنوان کرد: تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دو رکنی است که باید با هم دیده شوند و هر کدام بدون دیگری خسارت بار است.

وی ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت معلمانی گزینش شوند که علاوه بر تخصص به التزامات و ارزش‌های انقلابی توجه داشته باشند و مسئولین این مسئله را جدی بگیرند.

محمدی لائینی با بیان اینکه از مردم که در تعظیم شعائر دینی در ماه محرم و صفر اهتمام داشتند قدردانی می‌کنم، گفت: همچنین از ورزشکاران حوزه ورزش و قهرمانان مازندرانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد تقدیر کرد.

ایران نماد مقاومت است

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و دستگاه‌های دست اندرکار و حافظ امنیت به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد اشاره کرد و بیان داشت: سخنان رئیس جمهور حاوی نکات خوب و مفید و ستودنی بود و مطالب زیبایی در این سخنرانی مطرح شد و قله سخنان و دیپلمانی عزتمندانه آن نمایش عکس سردار مقاومت سردار سلیمانی مقابل زورگویان عالم بود که نشان دهنده آن است که ایران نماد مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه مردم ایران و دولت و نظام درخواست انتقام از قاتلان سردار شهید سلیمانی را دارند و مجامع بین المللی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیروزی و صیانت از کشور و حفظ امنیت با مقاومت حاصل می‌شود نه تسلیم، گفت: این یک توصیه مکرر از جانب ایشان است و انقلاب ما بر همین خط و اساس پی ریزی شده است و صیانت و حفظ امنیت کشور در پرتو مقاومت است و دشمنان باید بدانند حرکت ملت ایران روی خط مقاومت است و عصبانیت آن‌ها نیز به دلیل این خط است.

محمدی لائینی راه اندازی جنگ‌های نیابت‌ها و انواع ناآرامی‌ها و فتنه ساری‌های داخلی را ناشی از حاکم بودن روح مقاومت و اراده مقاومت در کشور دانست و گفت: دشمن هر روز بهانه‌ای درست می‌کند و امروز با بهانه‌ای جدید و ایجاد اغتشاشات به جان، اموال عمومی، نوامیس روی آوردند و مسجد سوزی و توهین به مقدسات و کشتن افراد بیگناه مایه تأسف است و دشمن تلاش دارد تا امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند.

مردم آشوبگران را تنها گذاشتند

وی با بیان اینکه این جریان محدود اندکی که رو به تحلیل است و رو به ضعف است، اغتشاشات روز‌های اخیر را با جریانات سال ۸۸ مقایسه کرد و افزود: تجمعات اعتراضی روبه ضعف است، زیرا مردم ایران آشوبگران را تنها گذاشتند، زیرا می‌دانند که ابزار و عوامل دشمن هستند و آن‌ها عددی نستند و ما امروز برای حمایت از نیروی انتظامی مظلوم راهپیمایی می‌کنیم تا سرسپردگی خود را به شهدا و آرمان شهیدان و بیعت مجدد با ولایت فقیه اعلام کنیم.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امروز جمع شدیم تا اربعین آرمانی انقلابی دیگری را پس از اربعین عرفانی عتباتی در خیابان‌های ایران رقم زنیم و به آمریکا و نیرو‌های نیابتی آن‌ها بگوئیم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

وی مردم را به هوشیاری بیشتر و تنها گذاشتن عده‌ای معدود فریب خورده و عوامل بیگانه و خانواده‌ها را به توجه به جوانان و نوجوانان توصیه کرد و گفت: دشمنان از احساسات پاکشان سوء استفاده نکنند و بهترین راه مبارزه با فتنه ساز‌ها تنها گذاشتن آن‌ها است و آن‌ها بازی خورده دشمنان هستند و تعدادشان اندک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار