یادواره 14 شهید روستای کمال آباد فراهان

یادواره‌ای که سخنرانش یک روز قبل از برگزاری مراسم شهید شد

مقرر شده بود سردار شهید حسین همدانی سخنران یادواره 14 شهید روستای کمال آباد باشد که خبر شهادت وی در این یادواره اعلام شد و این مراسم با عطر شهادت او حال و هوای دیگری گرفت.
کد خبر: ۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ - 10October 2015

یادواره‌ای که سخنرانش یک روز قبل از برگزاری مراسم شهید شد

به گزارش دفاع پرس از اراک، یادواره لاله های آسمانی با حضور سردار حاج ابراهیم کمال آبادی از فرماندهان قرارگاه مرکزی امام حسین(ع)،سردار نورخدا قاسمی مدیر کل پدافند غیرعامل استان مرکزی، سردار مصطفی افشار فرمانده اسبق لشکر مهندسی رزمی 42 قدر، حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سرهنگ فرهاد شامحمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی، دکتر بختیاری فرماندار شهرستان اراک، دیگر مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده معزز شهدا و مردم منطقه فراهان برگزار شد.

سردار نورخدا مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی به عنوان یکی از سخنرانان در این مراسم با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی پرورش یافته در مکتب امام صادق در لباس روحانیت با اتکا به باور و اعتقاد قلبی در مقابل حکومت 2500 ساله رژیم شاهنشاهی ایستاد و با جبهه باطل مبارزه کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: آن روزها کسی باور نمی کرد حکومتی با این پشتوانه سنگین با شعار جوانان منجر به برندازی شده و به انقلاب اسلامی دست یابد.

سردار قاسمی با اشاره به عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: راز پیروزی انقلاب اسلامی عنصر اعتقاد به خدا و دین باوری بود که امام این را در میان مردم نهادینه کرد.

وی ادامه داد: اعتماد به مردم و خداباوری سبب اتحاد و یکپارچگی در میان آحاد جامعه شده و نظم ویژه ای را در اجتماع ترویج داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ادبیات مردم باوری و خداباروی را به دفاع مقدس تزریق کرد و در ارتباط با شخصیت صدام ایشان بیان کردند که صدام و فرماندهانش قدرت پوشالی دارند که روزی از بین خواهد رفت.

سردار قاسمی با اشاره به دوران طلایی دفاع مقدس گفت: خداباوری دفاع مقدس را به پیروزی رساند و صدامی که به قصد تصاحب و ماندگار شدن همیشگی به کشور ما تجاوز کرده بود تمامی خاک کشور را یکی پس از دیگری به ایران بازگرداند.

وی افزود: ابزار موضوع مهمی است اما قدرت ایمان و اراده امری بسیار مهمتر است و همان طور که صیاد شیرازی گفتند ابزار اگر دراختیار انسان مومن باشد دنیا را آباد و اگر در اختیار انسان کافر بیفتد تباهی سرنوشت دنیا می شود.

یادواره 14 شهید روستای کمال آباد با اجرای بخش هایی همچون شعرخوانی صابرخراسانی، مداحی حاج منصور درجاتی در وصف شهدا و ورود به محرم و سخنرانی حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است مقرر شده بود سردار شهید حسین همدانی سخنران این یادواره باشد که خبر شهادت وی در این یادواره اعلام شد و این یادواره با عطر شهادت او حال و هوای دیگری گرفت.

لحظه اعلام خبر شهادت

قرار بود سردار همدانی روز جمعه در این یادواره سخنرانی کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار