نماینده ولی فقیه در مازندران:

«استقامت» تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی است

«محمدی لائینی» گفت: پیمودن راه شهیدان، استقامت می‌خواهد و تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی استقامت است.
کد خبر: ۵۴۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 26August 2022

تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی «استقامت» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای یورمحله بابلسر با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این مراسم در یادبود ۲۹ شهید محله انقلابی پرور، سردارپرور و شهیدپرور یورمحله با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیت و مسئولین برگزار شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه هر جا روحیه انقلابی می‌بینیم، خوشحال و امیدوار می‌شویم، افزود: این نشاط و روحیه انقلابی در این محله وجود دارد و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه ما از شهیدان باید تجلیل به عمل بیاوریم و این راه باید پر رهرو باشد و ادامه پیدا کند، گفت: تجلیل از شهیدان این است که سالی یک بار به یادشان مراسم برگزار کنیم و برای اینکه به ما عزت و استقلال دادند و مملکت ما را حفظ کردند از آن‌ها تشکر کنیم و نمک‌شناس باشیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: شهدا در مقابل بعثیان مقاومت کردند و مدافعان حرم که در مقابل داعش ایستادند، باید نمک‌شناس باشیم و فراموش شان نکنیم.

دشمن از تجلیل شهیدان هراس دارد

وی با اشاره به اینکه هر جا عکس شهدا را دیدیم، بی‌تفاوت رد نشویم و صلوات بفرستیم که یکی از شیوه‌های تجلیل است، اضافه کرد: نامگذاری اسم کوچه و خیابان بسیار کار خوبی است که در تجلیل از شهداست و دشمن از آن می‌ترسد.

محمدی لائینی با اشاره به برداشتن نام شهدا از کوچه‌ها که در سال‌های اخیر در برخی نقاط کشور انجام شد، تصریح کرد: تفکر‌های بیمار و سیاسی کج و منحرف و دلباخته آمریکا هنوز هم به دنبال این هستند تا چیزی که مردم را به یاد شهید و دفاع و ایثار می‌اندازد از جلوی چشم مردم پاک کنند.

وی تأکید کرد: باید کوچه، خیابان و مدارس و اسم بچه‌ها و نوه‌های‌مان را به نام شهدا بگذاریم و شهدای ما اسم اهل بیتی دارند. خانواده‌ها از اسامی غرب و فرهنگ غرب پرهیز کنند و اسم اهل بیتی بر فرزندان خود بگذارند؛ چرا که ما مسلمانیم و به اسامی اهل بیتی افتخار می‌کنیم.

به زندگی‌مان رنگ و بوی شهید بدهیم

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دوست‌دار اهل بیت (ع) باید شیوه و سیره ایشان را در پیش بگیرد، گفت: باید زندگی ما رنگ و بوی شهید بگیرد. خانه بدون عکس شهید نباید باشد و عکس امام و شهدا و رهبر و نماد دینی را باید در خانه‌ها بکار ببریم که نوعی تجلیل است.

محمدی لائینی با اشاره به متأثر شدن برخی مردم کشورمان از فرهنگ غربی و نگهداری سگ در خانه‌ها گفت: سگ و خوک تمام بدن‌شان نجس است و عبادت در خانه‌هایی که سگ هست، باطل است.

وی با بیان اینکه به وصیت‌نامه‌های شهدا توجه کنیم و سفارش به حجاب و عفاف شده است و دهن‌کجی برخی بانوان به عکس شهدا باعث می‌شود روح شهید آزار ببیند و این توهین به شهید است، تصریح کرد: سبک زندگی خودمان را شهیدپسند کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه تجلیل از شهید شیوه‌های مختلف دارد، افزود: مردم ما از شهید و شهدا زیبا تجلیل می‌کنند و در مراسم سه شهید مدافع حرم (کریمیان، کابلی و تاش موسی) شاهد نجلیل باشکوه بودیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه شهید خیلی ارزش دارد و جسم شهید جسم پاک است و هر کجا دفن شود آنجا را پاکیزه می‌کند، ادامه داد: معرفت خودمان را به دین، انقلاب، اهل بیت، احکام دینی، شهید و آرمان شهید افزایش دهیم و آن را تقویت کنیم.

نیازمند سواد رسانه‌ای و بصیرت رسانه‌ای هستیم

وی با بیان اینکه باید با تقوا باشیم و بی‌تقوایی فسق و فجور و گناه می‌آورد، تصریح کرد: بی‌بصیرتی و سادگی و بی خبری خیلی خطرناک است و ما نیاز به سواد رسانه‌ای و بصیرت رسانه‌ای داریم.

محمدی لائینی اضافه کرد: دشمنان ما در حرفه تبلیغ و رسانه شیطان‌های ماهری هستند و در صنعت گریم، فتوشاپ، تقلید و تقطیع با مهارت عمل می‌کنند و با شایعه، خبر دروغ و صحنه‌سازی افکار را منحرف می‌کنند؛ لذا بصیرت می‌خواهد تا این شیطنت‌ها و شگرد‌های دشمن را بفهمیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه راه شهیدان را پیمودن استقامت می‌خواهد و تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی استقامت است، افزود: بیش از ۴۰ سال تحریم، فشار، جنگ تحمیلی، کودتا، ترور‌ها و... جنایت کردند و آدم بی‌گناه کشتند و مردم در مقابل انواع بلاها، سختی‌ها و گرفتاری‌ها استقامت کردند و ادامه راه شهیدان معرفت، تقوا، بصیرت و استقامت را می‌خواهد.

امام جمعه ساری گفت: تجلیل از شهدا آنگاه درست و راستین، صادقانه، واقعی و قلبی است که در عمل، راه شهدا را ادامه بدهیم و با معرفت، تقوا، بصیرت و استقامت می‌توان راه شهدا را ادامه داد.

وی بیان داشت: باید کنار عَلم‌دار، رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستیم و از ایشان حمایت کنیم؛ وصیتنامه امام (ره) را فراموش نکنیم و راه امام (ره) و شهدا و رهبری را ادامه بدهیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها