نهمین دوره انتخاب کتاب سال لرستان برگزار می‌شود

فراخوان نهمین دوره انتخاب کتاب سال لرستان با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران استان و ارتقای فرهنگ عمومی، در لرستان منتشر شده و نویسندگان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ مردادماه جاری به دبیرخانه ارسال کنند.
کد خبر: ۵۳۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ - 03August 2022

نهمین دوره انتخاب کتاب سال لرستان برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان را با هدف توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان و ناشران و ارتقا سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی در استان برگزار می‌کند.

از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنمای اداره کل استان، دو نسخه از کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه ارسال کنند.

این برنامه در دو بخش ویژه و استان‌شناسی برگزار می‌شود که بخش ویژه در سه محور شعار سال، دفاع مقدس و شهدا و ادبیات پایداری برگزار می‌شود و همه مؤلفان، مترجمان و مصححان استان لرستان می‌توانند آثارشان را که نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

در بخش استان‌شناسی نیز کتاب‌هایی داوری می‌شوند که نخستین‌بار از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان ۱۴۰ منتشر شده باشند، کتاب‌هایی که در نخستین دوره کتاب سال استان داوری شده باشند، در صورت ارسال مجدد از چرخه داوری خارج خواهند شد.

ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود، کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده از کتاب‌های خارجی داوری نخواهند شد، کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد باشند داوری می‌شوند و کتاب‌های ارسالی بازگردانده نخواهند شد.

به کتاب برگزیده لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی و به کتاب شایسته تقدیر لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۳۱ مردادماه جاری اعلام شده و زمان مراسم پایانی و اهدای جوایز  هفتة پایانی آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه به آدرس لرستان، خرم‌آباد، میدان ۲۲ بهمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه انتخاب کتاب سال استان لرستان، معاونت فرهنگی و رسانه ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۰۶۶۳۳۲۰۱۷۹۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار