ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران مجلس برای بررسی علل وقوع سیل استهبان

رئیس مجلس با تاکید بر استفاده از تمامی امکانات دستگاه‌های امدادی برای حل مشکلات حادثه دیدگان سیل استهبان، از کمیسیون عمران خواست با قید فوریت گزارش علل وقوع و شناسایی قصورات دستگاه‌های مذکور را ارائه کند.
کد خبر: ۵۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ - 24July 2022

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی علل وقوع سیل استهبانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه (۲ مرداد) خانه ملت در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز مباهله اظهار داشت: این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه روز اقتدار امت اسلامی است؛ قدم گذاشتن در راه حق نیز جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

وی همچنین ضمن درگذشت جمعی از مردم در سیل استهبان افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های امدادی با سرعت هر چه بیشتر در حل مشکلات حادثه دیدگان به کار گرفته شود و خسارات وارده جبران شود و کمیسیون عمران با قید فوریت گزارش علل وقوع و شناسایی قصورات دستگاه‌های مذکور را ارائه کند.

رئیس مجلس در ادامه ضمن گرامیداشت روز خانواده گفت: مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار خود رسیدگی به بازنشستگان را در دستور کار خود قراد داده است.

قالیباف همچنین فرارسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی داشت و گفت: مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است؛ از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز، قریب به ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار