رئیس جمهور در جمع مردم مازندران:

ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در مازندران در دست اقدام است

حجت الاسلام «رئیسی» گفت: ساخت هشت هزار و ۳۰۰ مسکن در بافت‌های فرسوده شهر‌ها و جای جا استان مازندران در دست اقدام است.
کد خبر: ۶۶۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ - 16May 2024

ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در مازندران در دست اقدام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز در دومین سفر خود به استان مازندران در جمع مردم این استان در مصلای ساری برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت و ولادت علی بن موسی الرضا علیه السلام به پیشینه این استان در ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: مردم استان مازندران همواره با ولایت زندگی کردند و آماده برای دفاع از دین و ارزش‌ها و وطن بودند و دلیل صدق این مدعا تقدیم شهدای عالیقدر، جانبازان و ایثارگران و وجود جوانان انقلابی در عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده که در خط مقدم دفاع از کشور، انقلاب، قرآن و ولایت هستند.

وی حضور مردم را در مراسم استقبال، تجلیل از مقام شهدا و میثاق با ولایت دانست و افزود: من این حضور با معنای شما را در خیابان‌ها و مسیر مصلا محبت نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایت می‌دانم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت به این استان دعوت شدیم، افزود: بهترین انسان‌ها سالک طریق حق هستند که با خداوند پیوند دارند همچنان که شهدای ما اینگونه بودند.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: مفاخر استان مازندران افتخار کشور و امت اسلامی هستند و به ما آموختند که باید با ارتباط با خدا و توکل به خدا زندگی کرد.

وی با بیان اینکه کرامت اکتسابی در پرتو ارتباط با خدا و اولیای خدا و خدمتگزاری خالصانه در مردم و گره گشایی از کار مردم است، اذعان داشت: باید همانند بزرگان دین در طریق خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی حرکت کنیم.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: شهدای ما قبل از اینکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیدند و ما به عنوان سالک این طریق باید جامعه و مردم را بشناسیم و برای رفع نیاز جامعه و مردم را خطرپذیری و مسئولیت پذیر باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای رفع نیاز کشور از جان مایه گذاشت، خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب و نظام نیازمند ایفای نقش است.

وی با اشاره به وجود ذخایر معنوی و مادی فراوان در استان مازندران، گفت: استان مازندران قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریامحور است و در دانش بنیاد از استان‌های پیشتاز است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سفر اول دولت به استان مازندران افزود: در دوره اول سفر نیاز‌های استان را دیدیم و قرار شد اقداماتی انجام شود. در این دوره از سفر باید از اقدامات انجام شده تقدیر کنیم که یکی از آنها احیای ۳۹۵ کارگاه و کارخانه بود که موجب افزایش اشتغال شده است که جای تقدیر دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در صنعت و تولید گام‌های خوبی برداشته شد، اضافه کرد: با اقدام و اجماع نسبت به مسئله آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شد، اما مسئله مهم بعد از آزادسازی، آبادسازی است تا گردشگران و مردم استان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ساخت هشت هزار و ۳۰۰ مسکن در بافت‌های فرسوده شهر‌ها و جای جا استان در دست اقدام است، عنوان کرد: مشکل اصلی در مازندران کمبود زمین در مرکز و برخی شهرهاست، اما می‌توان این مشکل را حل کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر حفظ زمین‌های ذی‌قیمت و جنگل مازندران تصریح کرد: مدیران باید مراقبت کنند و نباید جریان سوداگری، جنگل‌خواری، زمین خواری، کوهخواری و ساحل‌خواری باب شود و با قاطعیت جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع ملی و ذخایر ملی جنگل‌ها و ذخایر ارزشمند استان دست‌اندازی کنند را بگیرند.

وی ادامه داد: ما همچنان که اجازه نخواهیم داد در کشور عزیزمان کوچک‌ترین تعدی صورت بگیرد نباید اجازه دهیم زمین‌خواران و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند لذا همه بخش‌ها اعم از بخش‌های اجرایی، انتظامی، قضایی در این زمینه اجماع دارند و مصمم هستند.

حجت الاسلام رئیسی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام و موجب اقتدار کشور شد و این یک زمینه است تا ما بدانیم در هر بخشی که اجماع هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد می‌توان کار‌های بزرگی صورت داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در کشور اجماع برای مبارزه با فساد وجود دارد و این اجماع برای همه پیام امیدوار کننده دارد.

رئیس جمهور با اشاره به احیای کارخانه چوب و کاغذ گفت: امروز توانستیم کشور را در زمینه واردات کاغذ بی‌نیاز کنیم.

وی با با بیان اینکه کارخانه نساجی دیروز احیا شده است و باید باید گام‌های تازه برای آن برداریم، به ظرفیت استان مازندران از جمله نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه ما در دولت این است که زمینه مشارکت مردم را در همه بخش‌ها آماده کنیم، زیرا راه مقاومت، ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است و همه بخش‌ها باید نسبت خود را با بخش خصوصی و مردم ترسیم کنند.

رئیس جمهور بیان داشت: هیچ مسئله و مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشود و حل آن به دست توانای مردم خواهد بود و اگر دیروز کسانی بودند که حل مسئله را به خارج از مرز‌ها می‌بردند، اما ما معتقدیم به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست زنان و مردان توانا قابل تحقق است، زیرا بیگانه هیچ گره‌ای را از ملتی و کشوری نگشوده است و بیگانه دنبال منافع خود است.

حجت الاسلام رئیسی ایجاد تعاونی مسکن برای کارگران را از طرح‌های حمایتی برشمرد و اذعان داشت: دولت برای حل مسائل فراروی جوانان نیز با تمام وجود آمادگی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل درمانی شاهد بهره‌برداری از هزار تخت بیمارستانی در سراسر استان هستیم، گفت: همچنین امروز شاهد آن هستیم که پنج هزار هکتار از تالاب میانکاله آبگیری و افزوده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه سه نیروگاه با ظرفیت هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در دست ساخت و به زودی قابل بهره‌برداری است، به مساله واردات اشاره کرد و متذکر شد: واردات به گونه‌ای صورت گیرد که به تولید داخلی لطمه وارد نشود، زیرا اصل، توجه به تولید داخلی و تولید کنندگان داخلی و کشاورزی است که برنج و مرکبات را تولید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها