با حضور پژوهشگران و صاحبنظران حوزه بین الملل؛

نشست راهبردی کمیته بین الملل در حوزه زنان و دفاع مقدس برگزار شد

صبح امروز اولین نشست راهبردی کمیته بین الملل در حوزه زنان و دفاع مقدس با حضور صاحبنظران حوزه بین الملل برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ - 20September 2015

نشست راهبردی کمیته بین الملل در حوزه زنان و دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست شورای راهبردی کمیته بین الملل در حوزه زنان و دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از فرهیختگان عرصه بین الملل صبح امروز برگزار شد.

در این نشست مهمانان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوع زنان و دفاع مقدس پرداختند.

مسئولیم تا چهره واقعی زنان مسلمان را نشان دهیم

ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این نشست با ابراز تاسف از اینکه هنوز نتوانستهایم مفهوم واحدی از زن مسلمان را در جهان اسلام ارائه کنیم، گفت: برخی چهره واقعی و برخی چهره کالاگونه از زن را نشان میدهند و ما مسئولیم که چهره واقعی زن را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه قرآن و سنت پیامبر چهره واقعی از زن را ارائه کرده است، تصریح کرد: موضوع مساوات بین زن و مرد در قرآن و در آیات مختلفی آمده و گفته شده است که انسانها به واسطه تقوا و نه مرد و زن بودن تعریف میشوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: در کشورهای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حکومت اسلامی است اما انجمنی با حضور دانشمندان جامعه اسلامی وجود ندارد که جامعه شناسان برای حل مشکلات جامعه اسلامی مثل تجرد چاره اندیشی کنند. جوامع اسلامی و جامعه شناسان مسلمان نتوانستند این مسئله را حل کنند در حالی که هر روز این مشکل بزرگتر میشود و ایجاد خطر میکند.

ابوشریف افزود: میتوان گفت نقش زن در جامعه اسلامی از مردان مهمتر است. اگر زن اصلاح شود جامعه اصلاح میشود و این مردان هستند که متکی به زنانند و زن حلقه اصلی جامعه است.

زنان نقش اصلی در حفظ مسجد الاقصی دارند

خالد قدومی نماینده حماس در تهران نیز با بیان اینکه متاسفانه نقش زن در جوامع اسلامی انفعالی بوده و برای آن برنامه ریزی نشده است، گفت: از دهه 40و 50 میلادی هجرت فرهنگی از غرب به کشورهای اسلامی شکل گرفت و آنچه به ارمغان آورد نه تنها تعقل زن نبود بلکه زینت ظاهری آنان بود چرا که غرب نسبت به نقش اصلی زنان واقف نبوده و حتی تا دهه 80 زنان اجازه ورود به کنگره آمریکا را نداشتند.

نماینده حماس در ایران تصریح کرد: امروز ما نیازمند موسسات و تشکلهای ویژه زنان نیستیم چرا که خود داریم ومحتاج غرب نیستیم. ما نیازمند نقش اساسی زن به عنوان یک مولفه هستیم.

وی با اشاره به هتک حرمت اخیر مسجد الاقصی توسط صهیونیستها افزود: شاهدیم که چه هتک حرمتی به مسجد الاقصی میشود و شاهد بودیم که صهیونیستها وارد مسجد الاقصی شدند. فرشها را آتش زدند و دست و پای نگهبانان را شکستند. یکی از نقشهای اصلی برای حفظ مسجد الاقصی را زنان ایفا کردند. در اینترنت فیلمهایی منتشر شده است که میبینیم چگونه به حجاب زن مسلمان تعدی میشود.

عراقیهای ساکن ایران دوشادوش مردم درمقابل بعثیها ایستادند

خانم حکیم از اعضای مجلس اعلای عراق نیز دفاع را عملکردی مبتنی بر باور خردمندانهی دینی و الهی دانست و بیان داشت: دفاع امری است واجب که نمیتواند از سوی انسان محقق شود مگر اینکه پشتوانهای اسلامی، دینی و عقلی داشته باشد.

وی دفاع مقدس را بهترین جلوه برای کنار زدن مرزهای جغرافیایی دانست و افزود: دفاع مقدس مرزها را کنار زد و دیدیم که چگونه عراقیانی که سالها در ایران ساکن بودند با هجوم رژیم بعث دوشادوش برادران ایرانی و به حساب دین و اسلام ایستادند.

حکیم تصریح کرد: آنچه مجموع عراقیان ساکن ایران را واداشت که دوشادوش ایرانیان باشند حضور موثر و فعال و دفاع دینی جز بر باور و اعتقاد همراه با عقلانیت نبود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار