اردن استیلای صهیونیست‌ها بر املاک مسیحیان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن تعرض مستمر شهرک‌نشینان صهیونیست بر املاک کلیسای ارتدوکس مسیحیان را در قدس اشغالی محکوم کرد و در مورد پیامد‌های مصادره املاک این کلیسا در بیت‌المقدس هشدار داد.
کد خبر: ۵۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ - 11June 2022

اردن استیلای صهیونیست‌ها بر املاک مسیحیان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که حکم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و قدس شرقی را به رسمیت نمی‌شناسد.

هیثم ابو الفول سخنگوی رسمی وزارت خارجه وزارت خارجه اردن بر مخالفت کامل این کشور با اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه تغییر ماهیت بیت المقدس و شرایط تاریخی و حقوقی آن از جمله املاک متعلق به اوقاف اسلامی و مسیحی و حمایت اردن از شهروندان بیت المقدس و کلیسای ارتدوکس تاکید کرد.

 مقام اردنی، کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول تداوم حملات شهرک نشینان صهیونیست به اماکن مقدس دانست و تاکید کرد: اردن به اقدامات خود در راستای حمایت از امکان مقدس و حفظ شرایط تاریخی و حقوقی بیت المقدس ادامه خواهد داد.

کلیسای ارتدوکس در بیت المقدس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با درخواست این کلیسا برای ابطال رأی مربوط به تصرف املاک آن در شرق قدس توسط گروه شهرک‌نشین موسوم به «عطیریت کوهانیم» مخالفت کرده است.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس علیه املاک کلیسای ارتدوکس، فلسطینیان را در معرض خطر اخراج قرار می‌دهد و باعث افزایش فشار به مسیحیان در این شهر می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار